top of page

תקופת בחינות: טיפים מנצחים ללמידה יעילה ונכונה

תקופת הבחינות כבר כאן. סטודנטים רבים שהתחילו באוקטובר את השנה הראשונה ללימודיהם נמצאים בחששות ובאי וודאות. זה הזמן לחלק לכם טיפים מסטודנטים ותיקים כדי שתצליחו לעבור את הבחינות בהצלחה.

בשיתוף אגודת הסטודנטים והסטודנטיות – מחלקת שיווק.



למדו למבחן בשעות הזהב שלכם:

"שעות זהב" הם השעות ביום שבהם אנחנו מתפקדים בצורה הכי אפקטיבית שלנו. כדי שתרשמו לעצמכם ביומן מהם שעות הזהב שלכם על מנת שתוכלו לארגן את הזמן שלכם בצורה הכי יעילה שיש. אז...פתחו שעונים וצאו לדרך!


שימוש בטכניקות הרפיה:

מומלץ להשתמש תמיד בטכניקות הרפיה כמו למשל מדיטציה או מחשבות חיוביות. אם אתם ממש בלחץ – לכו למקום שקט, עצמו עיניים ונקו את המחשבות שלכם ממחשבות שליליות כדי שתוכלו לחזור ללמוד בראש נקי ושקט. מומלץ מידי פעם ליצור קשר עם המרצים שלכם כדי לוודא שאתם בכיוון הנכון.


מתוך אתר Freepik.com


שננו מנטרה חיובית:

אנחנו יודעים שהשקעתם כל הסמסטר ולמדתם כל כך הרבה! אז לא מגיע לכם איזה פידבק? תאמרו לעצמכם עד כמה אתם אלופים ותותחים. אמרו לעצמכם שאתם תעברו את הבחינה, אין ספק שתצליחו. אל תשכחו שמחשבה יוצרת מציאות 😊


אוכל – הדבר הכי אהוב עלינו יותר מנטפליקס:

בזמן הבחינה – אל תשכחו להניח לידכם חטיף אהוב או סנדוויץ' שיסייעו לכם להתרכז בבחינה. ולגבי הכותרת של הטיפ הזה – יש שיתווכחו איתנו...


פק"ל מבחן:

הכינו מבעוד מועד את פק"ל המבחן שלכם: תעודה מזהה, אישור נבחן, כלי כתיבה ודף ריק אם תזדקקו, בקבוק מים ומשהו טעים.


חלומות פז:

כולנו כבר יודעים ששינה מאוד חשובה עבורנו כדי שנוכל לעבד את כל מה שלמדנו במהלך היום ולכן, אין טעם שתלמדו עד מאוחר. אתם צריכים לשחרר מהלמידה בשעות המאוחרות של היום וכמובן להקדיש מעט מהזמן גם לדברים קצת יותר מהנים.


לכל מועד א' יש מועד ב':

נכון, אין מה לעשות. לפעמים המבחן פשוט לא הולך לכם כפי שתכננתם. אבל זה ממש לא סוף העולם. אין סיבה לדאגה – קחו נשימה ארוכה ותזכרו שתמיד יש מועד ב' ויש לכם צ'אנס נוסף לשפר את הציון שלכם.


הלו! ריכוז:

הסמארטפון שלנו הוא המסיח הכי מוכר שיש. שימו אותו על שקט (לא, לא על רטט – על שקט!) וכבו את הטלוויזיה ותכינו לעצמכם רשימה מסודרת של משימות שתעזור לכם ללמידה. כמובן אל תשכחו לקחת מידי פעם הפסקה קצרה.


מתוך אתר Freepik.com



אל תשכחו לנשום:

חלק לא פחות חשוב מהלימודים הוא ליהנות עם חברים (בלי יותר מידי התקהלות כן?), אז תנשמו קצת ואל תתנו לתקופה המאתגרת הזו להרוס לכם את החוויות. זכרו שלכל תקופת מבחנים יש גם סוף.


היי, אפשר יחס?

תתייחסו לגוף שלכם – הקפידו על שעות שינה (לפחות 7), שתו מים, הקצו לעצמכם הפסקות לאוכל וצאו להתאוורר מידי פעם. שימו לב מה אתם מכניסים לגוף שלכם – הקפידו תמיד על תזונה בריאה!


ומה אם חסר לי סיכום?

לא קרה כלום ואין צורך להיכנס ללחץ. אגודת הסטודנטים והסטודנטיות דאגה לכם לאתר אינטרנט חדש מהניילונים עם ענן סיכומים למרבית החוגים (ברור שגם לתקשורת 😊). איך מגיעים לשם? היכנסו לאתר האגודה: www.emeky.co.il ובתפריט לחצו על "ענן סיכומים". שימו לב שיש צורך להתחבר לאתר לפני הכניסה לענן הסיכומים. שם המשתמש והסיסמה שלכם הוא מספר תעודת הזהות שלכם ללא אפסים תחילה.


במהלך הבחינה:

תמיד תהיו בטוחים בעצמכם. אנחנו יודעים שלמדתם הרבה והשקעתם לא מעט. רפרוף על השאלות יעזור לכם לנהל את הזמן שנותר לכם להגשה. אל תשכחו לעבור על השאלות לפני ההגשה הסופית כדי לוודא שלא שכחתם כלום.


אנו מאחלים לכם תקופת בחינות מוצלחת! קחו את זה בקלות, אתם אלופים!


הכותב הנו סטודנט שנה ג' בחוג לתקשורת באקדמית עמק יזרעאל

17 צפיות0 תגובות
bottom of page