top of page
  • Aviv ozeri

תלתלים זה החלק החדש

סוף סוף, אחרי שנים של החלקות, גיהוצים ועוד כמה דברים שהורסים את השיער, המתולתלות חוזרות לחיים. המתולתלות הישראליות כבר אינן מתביישות. בשנים האחרונות הטרנד המתולתל קיבל יותר תאוצה ואפשר לראות אפילו המון נשות תקשורת שיצאו מארון התלתלים.


מנקודת המבט האישית שלי, כמתולתלת שעברה לא מעט החלקות, ישנה עד היום תפיסה שגויה על נשים בעלות שיער מתולתל. תקופת ההתבגרות שלי הפכה לסוג של תקופה שחרטה לי בזיכרון שתלתלים זה משהו שמעיד על חוצפה ושובבות. נכון, אולי אני טיפה חוצפנית ואולי אני טיפה שובבה, אבל במרחב הפרטי שלי. כרטיס הביקור הראשוני שלי היה עד עכשיו שגוי מנקודת מבטם של אנשים אחרים, וזה כי מה שהשיער שלי "משדר".


"עצם זה שנותנים מקום רק לשיער החלק גורם למתולתלות להרגיש שמשהו לא בסדר בהן". נלקח מתוך : pexels.com
"עצם זה שנותנים מקום רק לשיער החלק גורם למתולתלות להרגיש שמשהו לא בסדר בהן". נלקח מתוך : pexels.com

לפני כמה שנים עברתי החלקה יפנית, מה שהפך את התלתלים לשיער קש חלק. הייתי קרוב ל 7 שנים עם שיער חלק. מי שהכיר אותי לפני תמיד היה אומר לי: "זה שונה, יותר יפה לך מתולתל", אבל משהו בתוכי לא רצה להאמין! אני לא האמנתי לאף אחד, ולא רציתי לשמוע אף אחד שהיה מזכיר לי את התלתלים. תמיד הציגו (ועדיין מציגים) את השיער החלק כמשהו המשדר אסתטיות וניקיון, מה שרק גרם לי להישאב אל תוך הבועה ה"חלקה".


בטלוויזיה, בקולנוע או בכל מקום אחר לא הייתה דמות נשית אחת בעלת שיער מתולתל. בתור ילדה זה נורא השפיע, גם בתור נערה, גם בתור בוגרת, אבל אני יכולה להגיד עכשיו בלב שלם שאני שלמה עם עצמי, גם אם יהיו מסביבי רק נשים בעלות שיער חלק.


"היום אני שלמה עם עצמי, גם אם יהיו מסביבי רק נשים בעלות שיער חלק". נלקח מתוך דף האינסטגרם של אביב.
"היום אני שלמה עם עצמי, גם אם יהיו מסביבי רק נשים בעלות שיער חלק". נלקח מתוך דף האינסטגרם של אביב.

ההחלקה כמובן נפוצה לא רק בישראל. כל הכוכבות בהוליווד מחליקות את שיערן כבר שנים. עצם זה שנותנים מקום רק לשיער החלק גורם למתולתלות להרגיש שמשהו לא בסדר בהן.


אפשר להרגיש שלאחרונה ישנה חשיפה של נשים במדיה ומובילות דעת קהל שהן חלק מקהילת המתולתלות ביניהן: עדן פינס, קורין גדעון, עדן סבן ואביב פז עוזרי :)... סתם.


מבחינתי, להיות מתולתלת דווקא בימים שהמדיה משפיעה נורא על ילדות ונערות צעירות, זו שליחות. לי לא הייתה את הדמות הזאת לשאוף ממנה ביטחון, כי בתקשורת לצערי- עדיין אין שינוי בתפיסת התלתלים.

מקווה שבעוד כמה שנים נראה מגישת חדשות מתולתלת שתביא גאווה לכולן.



*הכותבת הינה סטודנטית לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.


62 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page