top of page

עושים סדר : כל מה שחשוב לדעת

1) השבוע היינו עדים לאירוע היסטורי בכדורסל האמריקאי. שחקני קבוצת מילווקי באקס סירבו לעלות למשחק הפליאוף שלהם נגד אורלנדו. הצעד הקיצוני בא כמחאה על הירי של שוטר באדם שחור בשם ג'ייקוב בלאק. השוטר ירה שבעה כדורים בגבו של בלאק ופצע אותו אנושות. חידוש העונה בליגה הטובה בעולם היה מורכב גם ככה. בעקבות הקורונה הנהלת הליגה יצרה מעין בועה באורלנדו שם השחקנים שוהים בחודשיים האחרונים. על בעיית הקורונה אפשר להוסיף את המחאות בארצות הברית. צריך להבין, רוב מוחלט של שחקני הליגה הם ממוצא אפרו אמריקני. כבר כשהתחילו המחאות שמענו על שחקנים רבים שקוראים שלא לחדש את העונה. בנגינת ההמנון האמריקאי לפני המשחקים אנו יכולים לראות את השחקנים משלבים ידיים וכורעים ברך כאות מחאה. הירי בבלאק היה הקש ששבר את גב הגמל, והשחקנים החליטו שהם חייבים לעשות את הצעד הקיצוני הזה. ליגת הNBA היא אינה סתם עוד ליגה, מדובר פה על ליגה שמכניסה מיליארדים בשנה. השבתה של הליגה יכולה לגרום להפסדים של מיליונים, גם לבעלי הקבוצות וגם לשחקנים. חלקם מכניסים עוד מיליארדים לחברות מסחריות נוספות כמו נייק ואדידס. ככה שאין ספק שמדובר פה על צעד חריף מאוד. בסופו של דבר, לאחר יומיים של דיונים וחוסר וודאות לגבי ההמשך, החליטו השחקנים לחזור לשחק, אך את הסטירה שלהם לחברה האמריקאית הם נתנו.


2) הראשון לספטמבר הוא תאריך מיוחד, זה לא סתם עוד חודש שמתחיל, זהו התאריך שבו חוזרים ללמוד, עולים כיתה. ישנם ריגושים רבים בתאריך הזה, אם זה ההורים או הילדים שמתרגשים לגבי החזרה לבית הספר, לחברים לכיתה. למשרד החינוך היו מספר חודשים להתארגן לקראת תחילת השנה שכולם ידעו שתתחיל באופן שונה. אך ראו זה פלא, עד הרגע האחרון אף אחד לא ידע באמת מה הולך לקרות. ככה זה כששר החינוך אומר בראיון שילדי ישראל צריכים לדעת שיש להם שר חינוך שלא מפחד. ממש אפשר לחשוב שהוא הולך להוביל גדוד לכבוש את מעוז חיזבאללה עמוק בתוך לבנון. השיא של הבלאגן התרחש ממש מספר שעות לפני פתיחת הלימודים. קבינט הקורונה החליט שבתי הספר בערים האדומות לא יפתחו. ההחלטה הזאת היא ההחלטה הנכונה והמתבקשת. אך לגמרי לא ברורה הייתה ההתעקשות של שר החינוך שכן לפתוח שם את הלימודים. הרי בדיוק בשביל זה הביאו את הפרויקטור, רוני גמזו, בדיוק בשביל שדמות שנקייה משיקולים פוליטיים תקבל החלטות כאלו. במשך כל השבוע האחרון גמזו אומר שאין לפתוח את הלימודים בערים האדומות, אז למה ההחלטה הזאת מתקבלת רק בלילה האחרון, בזמן שעשרות אלפי תלמידים נרגשים הלכו לישון בידיעה שמחר הם חוזרים לבית הספר וקמים בבוקר ומתאכזבים.

חוזרים ללימודים חוץ מהערים האדומות. נלקח מתוך אתר pexels.com



3) השבוע מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, נשא נאום. בנאום הוא אמר שהוא מתכוון להרוג חייל ישראלי, כתגובה על מותו של פעיל חיזבאללה בתקיפה שמיוחסת לישראל. ואני שואל את עצמי איך זה הגיוני שדבר כזה קורה. איך הגיוני שמנהיג של ארגון טרור אומר דבר כזה ולא מקבל תגובה בצורה ישירה? איך לא דואגים להבהיר לאותו אדם, שברגע ששערה תיפול מראשו של חייל ישראלי אז משפחתו של המפגע תשלם על זה באופן מידי? אך תוך כדי שאני שואל את עצמי את השאלה הזאת אני נזכר במצב בדרום. העוטף בוער, וזאת לא עקב גל החום הקיצוני שיש פה בשבוע האחרון. ארגוני הטרור מרצועת עזה חזרו לשלוח בלוני תבערה לעבר שטחי ישראל. כמעט כל יום בתקופה האחרונה יש מספר דו ספרתי של שריפות שנגרמות עקב אותם בלונים, אלפי דונמים הופכים להיות שחורים. מנהיגי חמאס ממשיכים להסתובב בצורה חופשית וללא שום פחד. וכך גם למרות המצב הזה שבו הדרום בוער בחר ראש הממשלה שלא לבקר באזור אפילו פעם אחת, ככה זה כשזה לא הבייס הפוליטי שלו.


חסן נסראללה


*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.


8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page