top of page

צמיד הניטור החדש של אמזון יכול לקרוא את המחשבות שלכם

אם אתם חוששים לפרטיותכם, אולי המכשיר הזה הוא הדבר האחרון שמתאים לכם. אמזון חושפת את היילו (Hilo): רצועת כושר חדשה בשילוב אפליקציה לסמארטפון המסוגלת לסרוק את גופכם ולנתח את הקול שלכם.


היילו נראית כמו רצועת כושר רגילה לגמרי. הצמיד החדש של אמזון לא מכיל בתוכו רכיב GPS או כל רכיב תקשורת אחר, אך יש בו חיישן דופק, מד תאוצה, שני מיקרופונים וחיישן טמפרטורה.

נלקח מתוך: אתר כלכליסט


באחד מהפיצ'רים שמציע הצמיד, אמזון מבקשת מהמשתמש לצלם את עצמו דרך האפליקציה של היילו, וביחד עם שאר החיישנים של הצמיד ניתן יהיה לקבל הדמיה תלת ממדית של הגוף בצירוף הערכה של אחוזי השומן כך שניתן יהיה לעקוב אחר ההתקדמות באימונים (או חוסר באימונים). המדידות של היילו ושל האפליקציה מדויקות יותר מאשר המודדים החכמים האחרים שקיימים היום בשוק. אך אם אתם בכל זאת חוששים בכל מה שנוגע לפרטיות שלכם, אמזון מרגיעים ומציינים כי לאחר ניתוח הסריקה שלכם – כל הנתונים נמחקים משרתי החברה.


שני המיקרופונים שצוינו קודם לא ישמשו אתכם לתקשורת עם העוזרת האישית של אמזון (אלכסה). למיקרופונים הללו שימוש ייחודי והוא ניתוח רגשות. המיקרופונים מקליטים רגעים מסוימים במהלך היום ושולחים את ההקלטות לאפליקציה לצורך ניתוחם.


באפליקציה ניתן לראות ניתוח של מצב הרוח במהלך היום ולגלות באילו שעות הייתם באיזה מצב נפשי: משועמם, הססני, שמח, עצוב ועוד רגשות אחרים. הפיצ'ר יאפשר לכם לעקוב אחר מצבכם הנפשי בצורה טובה יותר, לנהל מערכות יחסים בריאות יותר ולטפל בו בדיוק כמו שאתם מטפלים בגוף. גם בעניין הזה קבצי הקול נמחקים מיד לאחר הניתוח.

נלקח מתוך: אתר רויטרס


מלבד הפיצ'רים שהוצגו עד עכשיו, האפליקציה של הצמיד לא תציג לכם את מספר הצעדים שעשיתם אבל היא כן תשלח לכם את התוצאה היומית שמודדת את עוצמת הפעילות שלכם דרך חיישן הדופק כך שאם לדוגמה עשיתם רק 1,000 צעדים במהלך היום אבל הם היו במעלה ההר – עברתם את היעד היומי שלכם.


היילו יודעת גם למדוד את איכות השינה שלכם וגם את טמפרטורת הגוף במהלך השינה ובתהליך ההתעוררות. מבחינת ביצועי סוללה, היא יכולה להחזיק עד יומיים ללא טעינה, או שהיא תחזיק במשך שבוע אם תחליטו לוותר על פיצ'ר ניתוח הקול. הצמיד עמיד במים ולכן ניתן גם לשחות או לצלול איתו עד לעומק של 50 מטרים. האפשרות האחרונה שמציע הצמיד היא יצירת המלצות ותובנות שונות שיעזרו לכם לפתח אורח חיים הרבה יותר בריא.


לסיום בואו נדבר על המחיר. בשביל כל הטוב הזה תצטרכו להיפרד מלא פחות מ-99 דולר ברכישת השעון ועוד 4 דולר לחודש בגין השימוש בשירות שניתן ללא עלות למשך ששת החודשים הראשונים. המחיר יחסית זול ביחס לצמידים אחרים בשוק, ונראה כי התכונות שהצמיד של אמזון מאפשר שוות את המחיר במיוחד כשמדובר בבריאות שלנו.




*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.


32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page