top of page

חברת Yes מציגה: טלוויזיה אינטרנטית ללא שיהוי

חברת Yes הציגה לאחרונה בזום את שירות Yes+ Live, טכנולוגיה חדשה בעולם הטלוויזיה האינטרנטית המספקת שירותי טלוויזיה ללא שיהוי (דיליי)


מדובר בעצם בתחרות חדשה שמתחילה בין ספקיות הטלוויזיה האינטרנטית בישראל ובכלל על מציאת פתרון לאתגר שספקיות הטלוויזיה ברחבי העולם מתמודדות איתו, שכן בכל שירותי הטלוויזיה הפועלים על תשתית האינטרנט קיים שיהוי של עד 2 דקות בממוצע שגורם לתוכן המשודר להופיע על המסך באיחור די אופנתי וזאת בהשוואה לשירותי הטלוויזיה המסורתיים המשודרים באמצעות הלוויין והכבלים.


אם נחזור לתקופת המונדיאל האחרונה שהתקיימה בשנת 2018, חברות הטלוויזיה התגאו כי לא קיים אצלם שידורים הכוללים שיהוי ופרסמו לאורך תקופה כי לקוחות שיצפו במונדיאל דרכם ייהנו משידור חלק וללא שיהוי, כך שהם לא יגלו דרך השכנים מי הנבחרת שהבקיעה שער.


בחברת Yes סיפרו כי את פיתוח הטכנולוגיה החדשה קיימו במשך השנה האחרונה יחד עם חברת Synamedia הישראלית (גאווה). בנוסף, החברה הסבירה את הסיבות לקיום שיהוי שנובע מהבדלים טכנולוגיים בין טכנולוגיות השידור המסורתיות לבין שירותי הטלוויזיה באינטרנט כאשר בטכנולוגיה המבוססת על רשת האינטרנט ידוע כי התוכן לא מוצג באופן מיידי על מסך הטלוויזיה אלא השידור מתחלק לכמה מקטעי וידאו של מספר שניות כאשר המפענח הדיגיטלי (הממיר) אשר קולט אותם קודם כל מבצע תהליך של אגירה, ורק לאחר שהוא קולט כמה וכמה מקטעי וידאו – התוכן משודר.



קרדיט: חברת Yes


אז חברת Yes היא חברת שידורי הלוויין הראשונה בעולם שהודיעה כבר לפני שנה וחצי על המעבר לשידורי טלוויזיה אינטרנטית. הציפיה היא שכבר במהלך השנה הבאה Yes תהיה חברת הטלוויזיה הגדולה בארץ שמשדרת על גבי רשת האינטרנט.


אין ספק שמדובר על פתרון טכנולוגי עצום שמשנה את כללי המשחק בעולם הטלוויזיה והוא באמת נותן מענה לאתגר גדול שמתמודדים איתו חברות תקשורת רבות בעולם כולו והוא ישנה את כללי המשחק ואת הפנים של שירותי הטלוויזיה.


הפיתוח של חברת Yes מעניק להם בידול משמעותי מכל מה שקיים היום בתחום ומדובר בשירות משמעותי עבור הצרכן הישראלי. שירות Yes+ Live עשוי להיות זמין כבר החודש ב-11 ערוצים לכל לקוחות Yes פלוס המחוברים לשירות עם ממיר אנדרואיד. בין הערוצים שניתן יהיה לצפות ללא שיהוי הם ערוצי הספורט וערוצים 12 של קשת ו-13 של רשת. בהמשך השירות יורחב ל-16 ערוצים בסה"כ ובניהם תאגיד השידור "כאן 11".



קרדיט: FreePik


חשוב לציין כי השדרוג לטכנולוגיה החדשה היא ללא תוספת תשלום והיא תופעל באופן אוטומטי לכלל המנויים דרך ממיר אנדרואיד ללא כל צורך בפניה לשירות הלקוחות. ייתכן כי בעתיד השירות יוטמע גם לסוגי ממירים נוספים. עכשיו אפשר להתגאות ולהוסיף את הטכנולוגיה החדשה לרשימת ההמצאות הישראליות.

יס הראשונה להתגאות בפיתוח ובהטמעת הטכנולוגיה החדשה. קרדיט: ערוץ ה-YouTube של יס

*הכותב הנו סטודנט לתקשורת בשנה ג' בחוג לתקשורת באקדמית עמק יזרעאל*

40 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page