top of page

פייסבוק השיקה עיצוב חדש עם אפשרות למצב חשוך

העיצוב החדש כבר זמין (אמנם באופן לא רשמי) מלפני מספר חודשים אך ההשקה שלו מתבצעת בהדרגה כך שהמשתמשים בישראל כבר יכולים לעבור אליו. עברתם לעיצוב החדש? עברתם והתחרטתם? רשמו לנו בתגובות בסוף הכתבה.


פייסבוק השיקה רשמית לפני מספר חודשים את העיצוב החדש שלה. הממשק מזכיר מאוד את העיצוב של אפליקציית המובייל שלה ומהיום ניתן להגדיר את פלטפורמת הדסקטופ למצב חשוך, פעולה שתכהה את הממשק במחשב. מדובר בעיצוב שכבר הוצג כרעיון במהלך השנה שעברה בוועידת המפתחים של החברה ועכשיו הוא זמין לכל מי שמעוניין. אך לא ברור אם בעתיד תהיה האפשרות להמשיך ולהשתמש בגרסה הקודמת. ככל הנראה זה יהיה תלוי בתגובת ובפידבקים של המשתמשים.


האלמנט הראשון שניתן להתרשם ממנו הוא הפשטות הבלתי מתפשרת. בפייסבוק הלכו על מינימליזם. מהניסיון שלי עם הממשק החדש מרבית הפעולות לא השתנו אלא רק המיקום שלהן, כך למשל מצד ימין (בגרסה העברית) קיימים עדיין קיצורי הדרך למסנג'ר, לאפליקציות, לדפים וקבוצות ומעליהן יש את מנוע החיפוש.


החלק העיקרי של האתר הוא בראש הפיד. שם ניתן למצוא חמישה אייקונים שיביאו אתכם לקטגוריות דף הבית, Watch (סרטונים), Marketplace (אזור הקניות והמסחר), קבוצות וגיימינג. האייקונים גם זוכים כעת להתראות שמספרן מוצג בתוך עיגול אדום קטן ממש כמו התראות באפליקציות שלנו בסמארטפון.



קרדיט: Freepik


בצד השמאלי ניתן לראות את ממשק אנשי הקשר עם ימי ההולדת בחלק העליון. מתחתיו צצו קיצורי דרך לחברים שאיתם אתם בקשר באופן שוטף. מעל ממשק אנשי הקשר ישנם קיצורי דרך לפרופיל שלכם, ליצירת פוסט או תוכן חדש (סמליל +), מסנג'ר, התראות שגם כאן מוצגות עם מספרן בפיד וקיצורי דרך להגדרות ואפשרות לכיבוי המצב החשוך או חזרה לגרסה הקלאסית של הממשק.


המצב החשוך הוא אולי השינוי העיקרי כאן ועל זה קיים הד בפורומים וברשתות החברתיות המקוונות. פייסבוק מצטרפת לטוויטר, מיקרוסופט וגוגל שמציעות גם הן את המצב החשוך למשתמשי הדסקטופ. מניסיון, הוא בהחלט מקל על הצפייה הממושכת בפיד והוא אף משפר את חוויית הצפייה בסרטונים. כמו בכל דבר – יש גם חיסרון. מה שהמצב החשוך לא יעשה עבורכם זה לחסוך בחיי הסוללה. את הטריק הזה אפשר לבצע רק אם יש לכם מסך AMOLED או LED ומרבית המחשבים עוד לא מגיעים עם מסכים כאלו נכון להיום.


הממשק גם משפר את הקלות שבה ניתן לפרסם את התכנים שלכם. ניתן לפתוח דפים, קבוצות או ליצור מודעות. בגרסה החדשה גם מקבלים אפשרות לצפייה מוקדמת של עיצוב הפוסט כפי שהוא ייראה לקוראים שלכם שזה משהו שלא היה קיים עד כה בגרסה הקלאסית אלא דרשה מעקפים מסובכים ומבזבזי זמן. בפייסבוק צפויים כמובן להמשיך ולבצע התאמות לממשק החדש ומכיוון שהם מאוד מעוניינים בתגובת המשתמשים, ניתן להוסיף אותה בקלות בקיצור הדרך להגדרות תחת "תן משוב".



העיצוב החדש של פייסבוק


העיצוב החדש אכן פשוט יותר. אבל בכל זאת ועם היד על הלב, הוא לא חף מבעיות. ישנם באגים שגורמים לעתים לאיטיות מסוימת. בנוסף, למרות שקל יחסית להתמצא בממשק החדש, הוא דורש לימוד מחדש של התנועות עם העכבר והגישה לשלל השירותים. מהצד החיובי, אם אתם ממש אוהבים את אפליקציית המובייל, יהיה לכם הרבה יותר קל למצוא את קיצורי הדרך. בסופו של דבר מדובר בממשק שיקל על אלה שמחפשים לקבל גישה מהירה יותר, אבל אם אתם מתקשים, תמיד תוכלו לחזור אחורה אל הגרסה הקלאסית בעזרת ההגדרה שמופיעה תחת קיצור הדרך השמאלי ביותר בחלק העליון. לעבור לממשק חדש עלול להיות טרחה מסוימת, אבל אין ספק כי קל להתרגל אליו למעט אם אתם קשורים מאוד לעיצוב הישן.


הכותב הנו סטודנט לתקשורת בשנה ג' במכללה האקדמית עמק יזרעאל

40 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page