top of page

עושים סדר

בשבוע שעבר עשה מיטש גולדהאר, בעלי מכבי תל אביב בכדורגל את המעשה האמיץ והנכון ושיחרר מקבוצתו את דור מיכה ועומר אצילי. השניים כזכור חשודים בקיום יחסי מין עם קטינות. פלילי או לא זאת סוגיה שעדיין לא ברורה, והמשטרה והפרקליטות יחליטו בקרוב האם יש להגיש כתב אישום. מבחינה מוסרית אין ספק שהכדורגלנים טעו ובגדול, שלא נדבר על זה שעומר אצילי נשוי עם ילד. גולדהאר שמגיע מתרבות הספורט האמריקאית, מבין שהשם של המותג שלו זה הדבר הכי חשוב שיש ולכן החליט לשחררם מהקבוצה. עצוב מאוד לראות שלאחר שהשניים שוחררו ממכבי תל אביב, יש קבוצות אחרות בישראל שרוצות להחתים אותם על חוזה. האם הגיוני ששחקנים ששוחררו בעקבות פרשה כזאת מקבוצה אחת יחתמו בקבוצה אחרת? איפה המוסר של הבעלים האחרים של קבוצות ליגת העל?


בתמונה: עומר אצילי. קרדיט לצלם: מאור אלקסלסי.
בתמונה: עומר אצילי. קרדיט לצלם: מאור אלקסלסי.

אנחנו נמצאים במשבר קורונה גדול, הכלכלה הישראלית קורסת עם כמעט מיליון מובטלים, הדרום שוב בוער. אבל זה לא מה שמעניין את ראש הממשלה שלנו. הוא חותר לבחירות נוספות, כאילו אנחנו המדינה שלו ולא הוא ראש הממשלה שלנו. הרי בהסכם הקואליציוני שנחתם רק לפני כשלושה חודשים דובר על תקציב דו שנתי, מה פתאום השתנה? והשר ישראל כ"ץ, אתה ידעת שזהו ההסכם, למה לא נתת הוראה למשרדך להכין תקציב בהתאם? אולי תתנו למדינה קצת אוויר לנשימה במקום ללכת לעוד מערכת בחירות מיותרת ובזבזנית?


השבוע דיברו בערוץ 12 על הרצון של נתניהו לשנות את השיטה של בחירת המפכ"ל, היועץ המשפטי ופרקליט המדינה. הרצון של נתניהו זה לבטל את הועדה ולתת את הכוח בידיהם של הפוליטיקאים. משום מה בחרו בערוץ 12 להזכיר את הנושא רק לאחר חמש דקות של מהדורה ולא בכותרת הראשית. גם כשהם הזכירו את זה הם לא הסבירו עד הסוף מה נתניהו רוצה לעשות פה. למעשה נתניהו רוצה לבחור בעצמו את האנשים שיעשו את התפקידים החשובים האלו. נאשם בפלילים שעומדים נגדו שלושה תיקים רוצה לקבוע מי יהיו אנשי המפתח של מערכת אכיפת החוק. אשמח אם יש מי שיכול להגיד לי אם יש מדינות נוספות שנאשם בפלילים בוחר את ראשי מערכת אכיפת החוק.


ביבי נתניהו. קרדיט: US Department of State
ביבי נתניהו. קרדיט: US Department of State

במליאת הכנסת עמד סגן השר השר יצחק כהן ופנה על חבר הכנסת אלכס קושניר "אתה עדיין עולה חדש, אתה עדיין עם מבטא רוסי כבד, אתה עדיין בא מהתרבות שחינכו אותך לאנטישמיות. תרגע, אתה כבר בארץ ישראל. תתנתק מהמקור, מאיפה שהגעת". אני רק מנסה לחשוב מה היה קורה אם זה היה חבר כנסת אשכנזי מהשמאל שהיה פונה ככה אל עבר סגן השר כהן, כמה שהוא היה קופץ ומדבר על ההתנשאות האשכנזית האליטיסטית, כמה הוא היה משחק על הרקע העדתי. אז יש לי דבר אחד לומר לסגן השר: תתבייש לך, גזען.



*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.


13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page