top of page

ספורט בצל הקורונה

עודכן: 29 במרץ 2020

וירוס הקורונה שמתפשט ללא שום שליטה מעמיד בסימן שאלה גדול את המשך קיומן של תחרויות הספורט העולמי בתקופה הקרובה. מאז החל הנגיף להתפשט, ראינו ליגות שנדחות (הליגה הסינית, האיטלקית), משחקים שנערכים ללא קהל ובעיקר אי וודאות בקשר לעתיד. אבל כנראה שאירוע שהתרחש בלילה של יום רביעי, 11 במרץ, ייזכר כיום שבו חלה נקודת המפנה בכל מה שקשור בשילוב של ספורט וקורונה.


זה התחיל בידיעה שהגיעה מטורינו, שבה דווח שדניאל רוגאני, בלמה של יובנטוס, אובחן כחולה קורונה. מיד לאחר ההודעה החליטה יובנטוס להכניס את שחקניה לבידוד, אבל לא רק שחקני יובנטוס נכנסו לבידוד. גם אינטר ששיחקה נגד יובנטוס בתחילתו של אותו שבוע הודיעה שהיא מפסיקה את פעילותה באופן זמני וששחקניה ייכנסו לבידוד. אבל אם חשבנו שזאת הפצצה המרכזית של אותו לילה, טעינו. לאחר מספר שעות, כבר הגיעה הפצצה הגדולה יותר. באותו לילה היה אמור להתקיים משחק NBA בין אוקלהומה לבין יוטה. כחצי שעה לפני המפגש, כששתי הקבוצות כבר בשלבי חימום מתקדמים, התקבלה ההודעה שרודי גובר, הסנטר הצרפתי הנפלא של יוטה, נמצא חיובי בבדיקה ושהוא נושא את הנגיף. מספר רגעים לאחר מכן, כבר התקבלה ההחלטה – משחקי הליגה לא ייערכו יותר בתקופה הקרובה. יוטה שיחקה בימים האחרונים נגד חמש קבוצות, אותן קבוצות שיחקו בעצמן נגד קבוצות שונות, המעגל פה הוא אין סופי, וההחלטה על הפסקת הליגה הייתה חייבת להתקבל.


ליגת ה-NBA אינה סתם עוד איזה ליגה. מדובר בליגה שבשנים האחרונות הופכת להיות אחת מהליגות הנצפות והפופולאריות ביותר בארצות הברית. זכויות השידור של הליגה שוות יותר מ-2.5 מיליארד דולר בשנה וההפסד הכספי שיהיה לאחר הפסקתה הוא עצום. למרות זאת, אנו רואים כיצד גם ברמות כאלו מנהלי הליגה שמים את בריאות השחקנים והקהל מעל כל דבר אחר. ההחלטה של הנהלת ה-NBA היא סנונית ראשונה בשרשרת החלטות דומות בקשר לליגות הגדולות האחרות בעולם. מספר שעות לאחר ההודעה מארצות הברית, גם הנהלת היורוליג הודיעה על הפסקת הליגה עד להודעה חדשה. את אותה הודעה הוציאה גם פיב"א בנוגע לליגת האלופות בכדורסל ולפי הדיווחים השונים ברחבי העולם, הודעה על דחייה אמורה לצאת בזמן הקרוב גם לגבי ליגת האלופות בכדורגל.


בקיץ הקרוב עתיד להיערך טורניר היורו. הטורניר השנה יהיה שונה מכל קודמיו והוא אמור להתקיים ב-12 ערים שונות ברחבי היבשת, וזאת על מנת לחגוג 60 שנים לטורניר היורו הראשון. גם כאן, צפוי שהטורניר ידחה, וייערך בקיץ 2021. אם כל זאת לא מספיק, אז התבשרנו גם על כך שקבוצות הכדורסל והכדורגל של מועדון הפאר ריאל מדריד נכנסות גם הן לבידוד, זאת עקב גילוי קורונה אצל אחד משחקני הכדורסל של המועדון. בקיץ אמורה גם להיערך האולימפיאדה וכרגע רוב תחרויות הקריטריון בשלל הענפים מתבטלות. דבר זה עלול להביא לכך שהספורטאים יגיעו לא בכושר ולא מוכנים למשחקים האולימפיים. בוועד האולימפי כבר מתחילים לדבר על כך שלא יהיה מנוס והאולימפיאדה תיאלץ להידחות לקיץ 2021 או לקיץ 2022. כמובן שהפגיעה פה תהיה מטורפת גם כלכלית וגם מקצועית.

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page