top of page

מבצע "שומר החומות"

יום חמישי, 13 במאי 2021, הטלפון מצלצל ממספר מטכ"לי: "קדימה, יש לך משמרת לילה. תארוז תיק ותבוא". "רגע!" אמרתי לעצמי. אבל קמתי היום מוקדם, לא ישנתי שנ"צ ויש לי מטלות להגיש! טוב...זה לא תירוץ. אני סתם מפונק.


אז הוקפצתי למילואים בצו חירום כדי להגן על הבית במבצע "שומר החומות" ונסעתי עד המרכז לפלמחים בלי שינה ואפילו עם קצת חשש ופחד. במבצע הזה אנחנו, ובכלל, חיל האוויר עבדנו מסביב לשעון. משמרות לילה מ-20:00 בערב ועד 08:00 בבוקר למחרת וכל זה בשביל לשמור על ה"חומות" מפני ארגוני הטרור בעזה. אז איך מסכמים מבצע צבאי מנקודת מבט של חייל מילואים?


אז למי שעוד לא הספיק להכיר את עברי הצבאי – שירתתי בסדיר (ומשרת במילואים) כטכנאי נשק מונחה. מה זה אומר בכלל? טיפול בכל מה שקשור לחימוש האווירי החל מנורי הטעיה, דרך פגזים וכלי ירייה ועד לטילי ה"טמיר" של כיפת ברזל ועוד כמה סוגים מעניינים מאוד של חימושים שהשתיקה יפה להם. מדובר בעבודה סזיפית ושוחקת המחייבת להפנות את מלוא הקשב, הרי שכל טעות קטנטנה עלולה לגרום לאסון כבד.

בסיס פלמחים. תמונת ארכיון


בניגוד למבצעים קודמים שלי, תקיפות חיל האוויר פעלו הפעם בצורה הרבה יותר מהירה בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד דרום ואוגדת עזה. כמו שאר תושבי המרכז ובמיוחד הדרום נאלצנו לרוץ למקלט כל כמה שעות ולהתגונן מירי הרקטות המאיים.


כשחוויתי אזעקת "צבע אדום" בזמן משמרת בטייסת או במגורים ישר עלתה לי המוטיבציה להיכנס למשמרת הבאה ולתת את כל כולי. זו הייתה המחשבה הראשונה שעלתה בראשי. אמנם הטייסת לא ממוגנת אבל הבטיחות שלנו לא כל-כך מעניינת אותנו כשנשמע "צבע אדום" בזמן גיחה, אלא הפוך – זה מעצים את החשיבות של "למה אנחנו כאן" ואת הדריכות שלנו. השהות בטייסת ובמפעל החימוש עוזרת להתמודד עם זה, היא מעניקה תחושה שגם אם הייתי בגלילון הקטן שמשמש כמרחב מוגן לפני רגע יש לי יכולת להילחם בכל הכוח. אני חושב שכל התחושות הללו מעצימות את המסוגלות שלנו כחיילים ובכלל לעוצמת הלחימה. זה מעניק תחושת ביטחון.


אבל הרגע הכי מספק הוא לחזור ממשמרת מתישה ועם ידיים שחורות למיטה, לפתוח חדשות ולראות את תקיפות המטוסים ברצועה או את יירוטי הסוללות בידיעה שהייתה לי נגיעה בדבר. לא עבדנו לשווא.


אלו היו 12 ימים מאתגרים, מלאים בפחד וחרדה אך באותה הנשימה מספקים ביותר.


"חיל-האוויר ממשיך לפעול בהגנה ובהתקפה". למה לספר כשאפשר לראות?. מתוך ערוץ היוטיוב של חיל האוויר והחלל

תמיד עניין אתכם לראות מה מתרחש בתוך חיל האוויר? "יום אחד באוויר!" – סרטון תדמית שבו השתתפתי לפני שנה וחצי. זהירות! 6 דקות של עריכה מדהימה. מתוך ערוץ היוטיוב של חיל האוויר והחלל


23 צפיות0 תגובות
bottom of page