top of page

להיות אומן בצל הקורונה

לא מזמן הסתיים "הגל הראשון" של הקורונה והינה אנחנו שומעים על סרט ההמשך "קורונה: חלק 2". אז רוב השוק חזר לעבודה אבל אולי אחד המגזרים שהכי נפגעו מהתקופה האחרונה אלו האמנים, אלו שלרוב אין להם הכנסה קבועה או סוג של ביטחון כלכלי. קארין היא אולי הדבר הכי קרוב שיש לי לאחות ובתור אמנית ראיתי איך המצב הזה משפיע עליה בכל התחומים. מלהיות צ'לונית שהופיעה בסרט ישראלי-אירופי ברחבי אירופה ולהופיע עם הזמרים הכי גדולים בארץ כמו למשל עומר אדם, קארין מתמודדת עם המצב שהדרישה לעבודה היא כמעט אפסית:


מלהופיע עם הזמרים הכי גדולים בארץ עד למצב שהדרישה לעבודה היא אפסית. מהפייסבוק של קארין.
מלהופיע עם הזמרים הכי גדולים בארץ עד למצב שהדרישה לעבודה היא אפסית. מהפייסבוק של קארין.

"זה מאוד קשה להתפרנס מאומנות בארץ. לא מעט פעמים נתקלתי לפני תקופת הקורונה במשפטים כמו 'אפשר להתפרנס מזה?' 'ואם בעתיד לא תרצי לעסוק בזה?' 'חשבת לעשות תואר במשהו אחר?'. בתקופה הקשה הזאת התגובות רק החריפו - 'בכיינים' 'לכו תעבדו' ועוד דברים. "


אנשים לא מבינים שכל מה שהם עושים כמעט מתקשר לתרבות : לנסוע באוטו ולשים רדיו - זה אנחנו, לשבת בבית קפה או בבר כשיש מוסיקה ברקע - זה אנחנו, כשצופים בטלוויזיה בתוכניות - זה אנחנו וכן הלאה. להיות אומן זה מקצוע לכל דבר והגיע הזמן שאנשים יתחילו להבין זאת".


מה שלא עוזר זה מחירי השכירות הגבוהים בת"א ולחזור להורים זאת לא אופציה- שעד שיש עבודה היא תהיה במרכז ולהיסחב עם צ'לו, גם אם יש אוטו, זה לא הכי נוח:


קארין מופיעה. מהפייסבוק של קארין.
קארין מופיעה. מהפייסבוק של קארין.

"אני משתדלת לחשוב אופטימי למרות כל המצב כי המצב לא טוב, אין עבודה, אין איך לשלם על שכר דירה, חשמל, מים וכו', בלאגן. מאוד קשה כשאין עם מי לדבר (הממשלה) ויש מצוקה גדולה ".

אני משתדלת לחשוב אופטימי למרות כל המצב. צילום: Liat Federman.
אני משתדלת לחשוב אופטימי למרות כל המצב. צילום: Liat Federman.

המצב מורכב ולא צפוי וכרגע יש רק לאחל שימצא פתרון משמעותי לעשרות אלפי העצמאים ובעלי העסקים שנפגעו קשות מהמשבר.


*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.



21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page