top of page

המלצת צפייה: אוהבת אותך, עכשיו תמות.

שיר אשר

בתאריך ה-12 ביולי בשנת 2014, במאטאפויסט שבמסצ'וסטס, בחניון של "קיי-מארט", קונרד רוי בן ה-18 מילא את הטנדר שלו בפחמן דו חמצני והתאבד. למה? בהתחשב בעובדה שמדובר בנער שסבל מחרדה חברתית ודיכאון, שיש לו עבר של לקיחת תרופות פסיכיאטריות ונוגדי דיכאון, שהוא כבר ניסה להתאבד מספר פעמים בעבר ואף היה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי, נדמה שהכתובת פשוט כבר הייתה על הקיר. עכשיו, מה היה קורה אם היו מספרים לכם שבמהלך ניסיון ההתאבדות הזה הוא התחיל להתחרט, נבהל, יצא מהרכב, התקשר למישל קרטר והיא פקדה עליו דרך הקו לחזור פנימה ולסיים את מה שהוא התחיל? זאת עדיין נחשבת התאבדות? זאת בדיוק השאלה שעליה הסרט "אוהבת אותך, עכשיו תמות" מנסה לענות.



במהלך הסרט הדוקומנטרי בן שני החלקים "אוהבת אותך, עכשיו תמות" של רשת HBO, אנחנו נחשפים לקשר של מישל קרטר וקונרד רוי. הם הכירו בחופשת פברואר של שנת 2012 בקאנטרי קלאב בפלורידה ומהר מאוד התאהבו אחד בשנייה. הם אמנם גרו במרחק של שעה נסיעה זה מזו ונפגשו לא יותר מחמש פעמים, אבל שלחו זה לזו אלפי מסרונים במשך השנתיים שבהם הם היו בקשר. הם החליפו ביניהם אין ספור הודעות אהבה, חלקו מחשבות, תהיות ורגשות, עד שיום אחד מישל התחילה לעודד את קונרד להתאבד, ומרגע שהיא העלתה את הנושא היא לא הרפתה ממנו. היא הציעה לו מגוון דרכים שבהן הוא יכול להתאבד, הדריכה אותו איך לעשות את זה, והשיחה האחרונה שהוא ביצע הייתה אליה. תוך כדי ההתאבדות הוא התחיל להטיל ספקות במעשה, הוא נבהל ויצא מהרכב והתקשר אליה. היא הורתה לו להיכנס פנימה ובמשך 20 דק' שמעה אותו נושם את נשימותיו האחרונות. בעקבות זאת, למרות שעידוד להתאבדות הוא אינו מעשה שנחשב לפלילי באותו מחוז בארה"ב, מחליטים בצעד חסר תקדים להעמיד אותה למשפט בגין הריגה בשוגג.


מתוך: "אוהבת אותך, עכשיו תמות" של HBO
מתוך: "אוהבת אותך, עכשיו תמות" של HBO

על פניו מישל קרטר בת ה-17 הייתה ילדה טובה מפרבר אמריקאי, היו לה ציונים טובים והיא הייתה אדם נעים ואהוב בקרב התושבים בעיר הקטנה פליינוויל שבמסצ'וסטס. אבל מתחת לפני השטח היה מדובר בנערה בודדה שסבלה מהפרעות אכילה ונטלה פרוזאק בעקבות הדיכאון שסבלה ממנו. כשהיא ורוי הכירו נדמה היה שמדובר בחיבור טבעי ומיוחל של שתי נשמות בודדות ומתוסבכות שרק חיפשו מישהו לחלוק איתו את מה שעובר עליהם, אבל ככל שהקשר הזה הלך והעמיק הוא התברר כתלותי והרסני יותר ויותר. במהלך המשפט שהתנהל נגדה חברותיה לספסל הלימודים עלו להעיד וסיפרו על כמה היא הייתה בודדה וצמאה לתשומת לב. הן סיפרו על הניסיונות החוזרים והכושלים שלה להשיג את תשומת ליבן ולגרום לכך שהן יבלו איתה מחוץ למסגרת הלימודים. יומיים לפני ההתאבדות מישל התחילה לכתוב לחברותיה שקונרד נעדר ולא יודעים איפה הוא. זה היה ניסוי על יבש לפני המאורע הגדול שבו היא סוף סוף החלה לקבל את תשומת הלב המיוחלת שהיא כל כך חיכתה לה. תשומת הלב הזאת גברה והגיעה לשיאה לאחר מותו של קונרד, הפוסטים שהיא העלתה לרשתות החברתיות קיבלו הדים ואהדה והחברות מהלימודים הקיפו אותה בתמיכה ונחמה. תשומת הלב הזאת כמובן התהפכה עליה ברגע שהוגש נגדה כתב האישום. במהלך המשפט שזכה לסיקור ארצי, התקבע כלפי מישל אותו נרטיב בקרב כל כלי התקשורת שסיקרו אותו, נרטיב שבעצם טוען שמדובר בכלבה חסרת לב שהרגה בחור כדי להיות מקובלת.



כתב מעיתון "אסקווייר" שסיקר את המשפט מצא שבשלב מסוים ההודעות בין קונרד למישל התפצלו לשני רבדים: רובד אחד עסק בנער שעומד להתאבד, ורובד נוסף שהוא בעצם פנטזיה רומנטית. מצד אחד ההודעות בנושא ההתאבדות נהיו יותר אינטנסיביות, ומהצד השני, כשלא דובר על ההתאבדות, ההודעות האחרות נהיו יותר ויותר רומנטיות, בעיקר מהצד שלה. הוא גילה שהיו בשיחות שלהם כל מיני התייחסויות לסדרות טלוויזיה, לסרטים, לשירים, אבל שרוב ההתייחסויות היו לסדרה "גלי". מישל הייתה אובססיבית לשחקנית ליה מישל. יש המון הודעות שמישל כתבה לקונרד ובהן היא מצטטת את ליה מישל- גם משפטים שהיא אמרה בסדרה וגם בדברים שהיא אמרה בראיונות לאחר מותו של בן זוגה, השחקן קורי מונטית'. בעקבות מותו של קורי גם דמותו בסדרה "גלי" מתה וליה מישל, כמו גם דמותה בסדרה, קיבלו תשומת לב אדירה מהתקשורת באותה תקופה. לאחר מותו של קורי, מישל קרטר החלה להעלות את נושא ההתאבדות בפני קונרד, ובדיוק שנה לאחר מכן קונרד התאבד. קונרד אולי אמר עליהם שהם כמו רומיאו ויוליה, אבל הבלשים של משטרת פיירהייבן שחקרו את ההתאבדות הגיעו למסקנה שאם לא מישל קרטר, קונרד רוי עדיין היה בחיים. האמנם? האם באמת אפשר לגרום לאדם אחר לבצע התאבדות דרך שיחת טלפון?


*הכותבת הינה סטודנטית לתקשורת שנה א' במכללת עמק יזרעאל. יש לכם גם המלצה לסדרת טלוויזיה או סרט שיעזרו לנו להעביר את הסגר? מוזמנים לשלוח לנו את הסקירה שלכם למייל : hakiryvc@gmail.com


163 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page