top of page

המכה הראשונה של הקורונה על עולם הקולנוע הגיעה?

בזמן שהחיסון לקורונה מדשדש לו קלות לרחבי העולם ועדיין אין צפי מתי כל המגפה הזאת תסיים אחת מן חברות ההפקה הגדולות בעולם בתחום הקולנוע והאנימציה, “האחים וורנר", החליטה בצעד חסר תקדים על העברת 17 סרטיה המיועדים ליציאה בשנת 2021 מן הקולנוע (שעדיין סגור ברוב העולם) אל שירות הסטרימינג HBO MAX. החלטה זאת כוללת את סרט ההמשך של וונדר וומן "וונדר וומן 1984", המחזמר "בגבהים" ואת "חולית" סרט מדע בדיוני שהמון אנשים מצפים אליו.



גל גדות כוונדר וומן מתוך "וונדר וומן "1984. תמונה: יח"צ


אף אחד לא רוצה סרטים בחזרה על המסך הגדול יותר שאנחנו עושים", אמרה מנכ"לית האחים וורנר אן סרנוף. "אנחנו יודעים שתוכן חדש הוא דם החיים של התערוכה התיאטרלית, אבל אנחנו צריכים לאזן את זה עם המציאות שרוב התיאטראות בארה"ב צפויים לפעול בקיבולת מופחתת במהלך 2021".

ההחלטה של האחים וורנר מגיעה לאחר שדיסני הייתה הראשונה להקרין את הסרט מולאן בשירות הסטרימינג שלה דיסני+. יש לציין שהחלטה זו גרמה לזעם רב בקרב אנשי הקולנוע. בין המבקרים היו הבמאי המפורסמים דני וילנב וכריסטופר נולאן שרואים את הצעד של האחים וורנר כסימן רע לתעשיית הקולנוע.

הצעד החריג של האחים וורנר מעלה את החשש שחברות הפקה נוספות יוותרו על ההקרנות בבתי הקולנוע ויעברו גם הן לשירותי הסטרימינג, מה שיהווה את המכה הסופית שעלולה לסגור לגמרי את עולם הקולנוע והתיאטראות , לפחות עד שמגיפת הקורונה העולמית תעבור מן העולם.


הכותב הינו סטודנט בשנה ג' בחוג לתקשורת באקדמית עמק יזרעאל

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page