top of page

עלייתו והצלחתו של תמיר בר

על תמיר בר שמעתם? לא? אז אולי על "שם טוב האבי" כן שמעתם, ואם לא, אז הגיע הזמן!


אז מי זה תמיר בר? ובכן, תמיר בר הוא קומיקאי, מוזיקאי, תסריטאי, במאי ושחקנאי – כאילו, שחקן, אבל הבנתם את הגאג. עלייתו של תמיר בר החלה ב-2016, כשהתקבל ל"כאן תאגיד השידור הישראלי", וכיכב בסרטונים רבים כמו "דייט עם תמיר", "סיפור לפני השינה" ואפילו סדרת הרשת שלו "תמיר רץ לכנסת".

צילום: ירדן ביידר. נלקח מויקיפדיה.
צילום: ירדן ביידר. נלקח מויקיפדיה.

מי זה שם טוב האבי? לפני קצת יותר מחודש, ערוץ היוטיוב של "כאן" שחררו סרט קצר באורך 24 דקות, בכיכובו של תמיר בר, אשר משחק את הדמות "אדם שם טוב". הסרט מתחיל בסיום ביקורו של אדם שם טוב אצל רופא שיניים הזוי ביותר, ובתחילת קריירת הראפ של שם טוב כתוצאה מאיבוד התחושה באזור הפה שלו אחרי טיפול השיניים שעבר, ומסתיים בהנחלת שם הבמה של הדמות "שם טוב האבי" בשיר הראשון "סם הרדמה".

נלקח מערוץ היוטיוב של "כאן" תאגיד השידור הישראלי

משם הסרט ממשיך, לחייו הפרועים של האבי שכוללים בעיקר מסיבות ופרנויות שאנשים רוצים ברעתו וגונבים ממנו ועל כך הוא שר ב-"באים להרים", שאגב לדעתי, הוא השיר הכי מצחיק מתוך הארבעה ששוחרו עם הסרט.


נלקח מערוץ היוטיוב של "כאן" תאגיד השידור הישראלי

השיר השלישי "האזרח הקטן" מתאר את המשפט שעובר שם טוב האבי בגין העלמת מס, ואת התירוץ שהוא עשה זאת רק כי אין לו מספיק כסף לפנסיה. עם כל ההומור והסרקזם הברורים, יש גם קצת ביקורת נוקבת על התנהלות הכנסת:

"מאה עשרים אנשים לא מספיק משכילים מחליטים לי על מה שנהיה מאה שמונים הם דופקים לי פרסה בכל פעם שיש החלטה שטובה מאה אחוז מהפנסיה מושקעת על קרן של צבי שהוא בן של זונה"


נלקח מערוץ היוטיוב של "כאן" תאגיד השידור הישראלי

ולבסוף השיר הרביעי "עם אחד", השיר שבו שם טוב מגיע לכלא, עוד לא מספיק לארגן את הדברים שלו, וכבר מגייסים אותו לתכנית בריחה, עם טוויסטים משעשעים על גזענות, הומופוביה, ובגידה של בת זוגתו עם עורך הדין שלו.


נלקח מערוץ היוטיוב של "כאן" תאגיד השידור הישראלי

לסרט המלא יש 1.4 מיליון צפיות ביוטיוב, בעוד שלסרטונים של השירים בנפרד יש מאות אלפי צפיות, ושלא נתחיל לדבר על האזנות בספוטיפיי ואפל מיוזיק, וכל זה בפחות מחודש!

לאחר ההצלחה המסחררת שלו בעקבות הסרט, החלו להתפוצץ גם הסרטונים הישנים שלו, גם בכאן, וגם בערוץ היוטיוב הפרטי שלו, שם העלה סדרת רשת קצרה ביחד עם הראפר רביד פלוטניק (או נצ'י נץ' אם תרצו) בשם "אומרך". סדרה משעשעת עם הומור הזוי ואקראי ביותר כמו שרק תמיר בר יודע לעשות.


נלקח מערוץ היוטיוב של תמיר בר

מה שנותר עכשיו זה לחכות לסרט הבא של שם טוב האבי שהובטח לנו ב"המשך יבוא" שמופיע בסוף הסרט, ולקוות שתמיר בר ימשיך להצחיק אותנו.




*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.


323 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page