top of page

החברה הערבית

בשנים האחרונות עברנו מספר של מערכות בחירות וכמעט בכולן בלט דבר אחד משותף - ההסתה נגד הציבור הערבי.


בבחירות בשנת 2015 זה היה "הערבים נוהרים לקלפיות", ובמערכות הבחירות האחרונות זה היה סלוגנים נוסח "ביבי או טיבי", "לגנץ אין ממשלה בלי המשותפת". גם בבחירות לרשויות המקומיות ראינו תופעה דומה. בעפולה לדוגמא, הקרב בין שני המתמודדים עסק בשאלה מי יותר נגד הערבים.


אם רגע נבחן את הרשימה המשותפת ניתן להסכים שקיימת בעיה עם חלק מההתבטאויות של חברי הרשימה. לדעתי טוב היה עושה בג"ץ אם היה פוסל את ח"כ היבא יזבק, שדיברה בשבחו של הרוצח המתועב סמיר קונטאר, מהתמודדות לכנסת. הצבתה של יזבק ברשימה היא אחת מהסיבות המרכזיות שבגינן טוענים שהמשותפת היא תומכת טרור, ולמעשה משמשת כדלק לאותם אנשים שמנסים להפוך את הרשימה המשותפת ללא לגיטימית.


אך אל לנו לשכוח, בכנסת הנוכחית יש חבר כנסת אחד בלבד שנחקר ונעצר עקב חשד לפעילות טרור. מדובר על שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שנעצר בימי ההתנתקות מרצועת עזה, ושוחרר רק בגלל שהשב"כ לא רצה לחשוף את המקורות שלו. הניסיון להפוך את הרשימה המשותפת לרשימה שכולה תומכת טרור הוא הזוי. הניסיון להפוך את הרשימה שמייצגת את ערבי ישראל ללא רלוונטית בפוליטיקה הישראלית הוא בלתי נתפס.


כעת בזמן משבר הקורונה אנו נחשפים לעובדה שחלק נכבד מהצוותים הרפואיים בישראל הם בני המגזר הערבי. ישנם מנהלים של בתי חולים, מנהלי מחלקות, ועוד בכירים רבים נוספים ששייכים למגזר. בואו וניקח לרגע את העיר עראבה שבגליל. בעיר יש בסביבות 18,000 תושבים שמעל גיל 18. מתוכם יש כ2% רופאים. למי שזה נשמע ככלום- חשוב להדגיש שמדובר בנתון הגבוה בעולם. לא בארץ, בעולם כולו. בבחירות שהיו בתחילת החודש, כמעט כל אוכלוסיית עראבה בחרה ברשימה המשותפת (98.9% אם נרצה להיות מדויקים).


האם אפשר לומר על עראבה ועל יתר הצוותים הרפואיים שבאים מהמגזר הערבי שהם תומכים בטרור? האם האנשים שמנסים להפוך את הייצוג הערבי בכנסת ללא לגיטימי חושבים אותו דבר על אותה האוכלוסייה שלוקחת תפקידי מפתח בבתי חולים? האם הם לא יסכימו לקבל טיפול רפואי מאותה אוכלוסייה? אין ספק שהצביעות כאן מרקיעה שחקים. מתי שטוב הם בעדם, ובעד שייקחו חלק בחברה. מתי שלא טוב- הם הופכים אותם ללא לגיטימיים. אגב, בכנסת יש כיום שני רופאים, ד"ר אחמד טיבי וד"ר מנסור עבאס. כולנו יודעים מאיזו מפלגה הם.

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page