top of page

שלום שנה א'

התקבלתם לאקדמיה של הצפון? בשעה טובה ומוצלחת! ענינו לכם על 10 שאלות נפוצות שיעשו לכם קצת סדר בראש רגע לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה. בהצלחה בלימודים!


מה זה "נקודות זכות" וכמה צריך לצבור כדי לקבל זכאות לתואר אקדמי? נקודות זכות הן נקודות שכל סטודנט צריך לצבור על מנת שיוכל להיות זכאי לקבל תואר אקדמי. רוב התארים באקדמית עמק יזרעאל (מלבד סיעוד) מורכבים מ-120 נקודות זכות כשבכל שנה צריך לצבור 42 נקודות. כל קורס באקדמיה מקנה נקודות זכות. חשוב לדעת שכל סטודנט יכול לקבל 2 נקודות זכות על ביצוע שירות מילואים או התנדבות בפעילות חברתית.

מה נמצא בכל בניין במכללה?


באקדמית עמק יזרעאל 10 בניינים. בניין 1 משמש את החוגים לתקשורת ומדעי ההתנהגות. בבניין 2 תמצאו את החוגים שירותי אנוש וקרימינולוגיה, היחידה ללימודי אנגלית והנהלת המכינות. בבניין 3 לומדים הסטודנטים במכינה הקדם אקדמית. בניין 4 נקרא גם "בניין רב תכליתי 1" ובו תמצאו את החוגים לכלכלה וניהול, מערכות מידע, מדע המדינה, מדור הרשמה, מדור שכר לימוד, חנות "מכלול" לרכישת ציוד משרדי ולימודי וה"קרנף" – הקפיטריה החלבית. בבניין 5 הנקרא "רב תכליתי 2" נמצאים החוגים לפסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, עבודה סוציאלית, החוג הרב תחומי וההנהלה הראשית של המכללה. בבניין 6 תפגשו את אגודת הסטודנטים, את משרדי הדיקן, מרכז ההכשרה והקריירה, מכון "ברוש" לסטודנטים עם לקויות למידה, מועדון כושר, מרפאה וקפיטריה בשרית. בניין 7 ישרת אתכם בכיתות מחשבים. בניין 8 משמש את ביה"ס "גורן" לתקשורת חזותית. בבניין 9 תמצאו את הספרייה. ובניין 10 שייך למדעי הבריאות והרווחה ובו לומדים בחוגים סיעוד ומנהל מערכות בריאות.

מפת הקמפוס. באדיבות האקדמית עמק יזרעאל.
מפת הקמפוס. באדיבות האקדמית עמק יזרעאל

מה אפשר למצוא באתר האינטרנט של המכללה? באתר המכללה ניתן למצוא את כל דרכי ההתקשרות. האתר ישמש אתכם הרבה במהלך השנים הקרובות בגישה לתחנת המידע לסטודנט, בו תוכלו לצפות במערכת השעות והציונים שלכם, וגם לבצע פעולות שונות כמו פניה למרצים שלכם או לכל מדור או מזכירות במכללה. באמצעות תחנת המידע תוכלו להגיש את העבודות שלכם, להיכנס לאתרי הקורסים, להזמין מסמכים אישיים כמו אישור לימודים או גיליון ציונים, ואפילו לבצע פעולות שונות בנושא שכר הלימוד שלכם. כדי לקבל סיסמה לתחנת המידע האישית שלכם, עליכם לבצע שחזור סיסמה והיא תישלח לכתובת הדוא"ל שמסרתם למדור הרשמה. אם לא מסרתם כתובת דוא"ל, עליכם לפנות למנהל הסטודנטים במייל: anatw@yvc.ac.il.

תחנת המידע. באדיבות חברת ידיעון.
תחנת המידע. באדיבות חברת ידיעון.

אילו שירותים מעניק מדור שכר לימוד וכיצד פונים? מדור שכר לימוד יעניק לכם שירות בכל מה שקשור לפעילויות הכספיות שלכם במהלך הלימודים. ניתן לפנות אליהם באמצעות תחנת המידע או בטלפון 04-6423423. אם לא יענו לכם תוכלו להשאיר הודעה במוקד ההודעות ויחזרו אליכם.

באילו נושאים ניתן לפנות לאגודת הסטודנטים? אגודת הסטודנטים של עמק יזרעאל הוקמה במיוחד עבורכם – ציבור הסטודנטים כדי שתוכל לדאוג לכל הזכויות שלכם וכדי להגן במשותף על האינטרסים המשותפים של ציבור הסטודנטים במכללה. בנוסף, האגודה דואגת לספק לכם הטבות שוות בבתי עסק, לליווי בוועדת משמעת, לייעוץ משפטי ואפילו ליום הסטודנט היזרעאלי בשיתוף עם אמנים רבים שמתקיים כאן אצלנו - בעמק. משרדי האגודה ישמחו לעזור לכם בכל מה שאתם צריכים. תוכלו להגיע לאגודה בבניין 6 קומה 1.

מה המשמעות של קורסי האנגלית באקדמיה באקדמיה נלמדים קורסי אנגלית ב-5 רמות. כל סטודנט מחויב להגיע לרמת "פטור" באנגלית עד סוף השנה השנייה ללימודיו. קורסי האנגלית אינם חלק משכר הלימוד הבסיסי ולכן הם מחויבים בנפרד ממנו. מחירי הקורסים משתנים משנה לשנה לפי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה שמפקחת על גובה שכר הלימוד. אם קיבלתם ציון גבוה בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית, תוכלו לקבל את הפטור עוד טרם תחילת לימודיכם. לפרטים נוספים ניתן לפנות למדור הרשמה.

מה הסיוע שניתן לסטודנטים בעלי לקויות למידה? כל סטודנט שביצע אבחון מת"ל משתייך למרכז התמיכה של המכללה. מרכז התמיכה מעניק לסטודנטים סיוע לימודי על ידי ליווי אישי של יועצת לאורך כל תקופת הלימודים, קבלת התאמות בבחינות, מתן סיוע לימודי באמצעות שיעורי עזר, חונכות, סדנאות לשיפור למידה, שירות פסיכולוגי ועוד. חשוב לדעת שחלק מהשירותים כרוכים בתשלום מסובסד. מרכז התמיכה נמצא בבניין 6 קומה 2.


למי פונים אם יש לי שאלה או בעיה בנושאים שונים? תלוי בנושא. לכל מה שקשור ללימודים בחוג עצמו ניתן לפנות למזכירות החוג דרך תחנת המידע. בנושאים כספיים ניתן לפנות למדור שכר לימוד, לימודי אנגלית – היחידה ללימודי אנגלית, תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה – מחלקת מחשוב. אם יש לכם שאלות בנושאים אחרים ואתם לא יודעים למי פונים, תמיד אפשר ליצור קשר עם מזכירות החוג שלכם או עם מנהל הסטודנטים ובמידת הצורך הם יפנו אתכם לגורם הרלוונטי.

מה חשוב לדעת על שירותי הספרייה? הספרייה נותנת לכם שירותי ייעץ והשאלת ספרים. בנוסף, היא מעניקה לכם גישה למקורות מידע חיצוניים ולמאמרים שנמצאים במאגרי המידע של הספרייה. כל סטודנט חדש מחויב בביצוע הדרכה ראשונית בספריה. לאחר פתיחת שנת הלימודים תוכלו לקבוע לעצמכם יום ושעה הנוחים לכם דרך תחנת המידע*.

*ייתכנו שינויים באופן העברת ההדרכה הראשונית. יש לפעול עפ"י ההנחיות הנשלחות ממנהל הסטודנטים.

בניין 1. צילום: יועד קרן.
בניין 1. צילום: יועד קרן


מהם קורסי "משיב הרוח"? משיב הרוח היא תוכנית ללימודי העשרה שנועדה על מנת להרחיב את האופקים של הסטודנטים במכללה. המכללה רוצה להעניק לבוגרים שלה רקע עשיר בתחומי דעת מגוונים בנוסף לתחום שאותו בחרו ללמוד ולכן, כל סטודנט מחויב בלימוד קורס אחד בשנה בתוכנית משיב הרוח. כל קורס מקנה 2 נקודות זכות.


למידע נוסף: 04-6423423 – טלפון אחיד לכל מזכירויות החוגים ומדורי המכללה


ברוכים הבאים לאקדמיה של הצפון! שנת לימודים פוריה ומוצלחת!







*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללה האקדמית עמק יזרעאל


204 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page