top of page

סימפוניה של הרס

מי מאיתנו לא חווה את זה, רואה מועמד לבחירות שמציג את עצמו כמשיח העם שבא לתקן את כל העוולות שיש במדינות העולם. אך בסוף לא פעם ולא פעמיים נציגי הפוליטיקה, גם אם הם מתחילים בתור נציגים ישרים ואמינים, נכנעים לכוח לאחר בחירתם. כמו להקות רבות גם ללהקת "Megadeth" זה נתן חומר לשירים רבים ואחד המוכרים ביותר נקרא "Symphony of Destruction". השם של השיר קצת אירוני לטעמי שכן סימפוניה היא בעלת קונוטציה נעימה וטובה.

קאבר הסינגל קרדיט Capitol Records
קאבר הסינגל קרדיט Capitol Records

כבר בבית הראשון הלהקה מתארת כיצד בנאדם נורמטיבי יכול להשתכר ברגע שנותנים לו כוח, ובהמשך הם שרים על כך שלאנשים קל לחיות ולהיות מובלים בתוך עדר ולחיות כמו שהפוליטיקאים מכתיבים לנו. הקליפ של השיר מתחיל בתמונתו של דגל ארה"ב עם הכיתוב For the People בוער בלהבות המסמל את זה שלמרות שארה"ב נחשבת המון שנים כ"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" היא בעצם לא כזו ושהפוליטיקאים דואגים רק לעצמם. לאחר מכן מספר פוליטיקאים יושבים בשולחן, שותים ככל הנראה אלכוהול יקר ומעשנים סיגרים דבר המסמן לנו שמעמדם הכלכלי גבוה ביותר לעומת ההמון שמוחא כנגד הפוליטיקאים ובעד שלום ואהבה שרואים לאחר מכן. לאחר מספר דקות בקליפ רואים דמות של נשיא אשר נרצחת על ידי מתנקש (די דומה לסיפור של קנדי).


התמונה מתוך הקליפ זכויות יוצרים של capitol records
התמונה מתוך הקליפ זכויות יוצרים של capitol records

לאחר שהקליפ יצא לשידור ברשת MTV הוא גרר תגובות קשות בעקבות התצוגה של נשיא נרצח ע"י מתנקש ונערך שנית ללא קטע זה.


הלהקה הופיעה מספר פעמים בארץ והיא מתעסקת המון באי צדק אך לא נחשבת כלהקה פוליטית. סולן הלקה דייב מאסטיין (בעל שורשים יהודיים) בכל ראיון חוזר על כך שהוא לא מעוניין להיות פוליטיקאי והוא יופיע גם אם יהיו עליו לחצים רבים לבטל את ההופעה בגלל הפרעות פוליטיות. בראיון איתו ב2011 לאתר מטאליסט הוא התייחס לישראל בכך שאמר "אתה יודע, יש דבר אחד שהפתיע אותי לרעה, אבל בסוף הבנתי את העניין - בפעם הראשונה שהייתי אצלכם היו המון אנשים עם רובים שהסתובבו ברחובות. אחר כך הבנתי שהחיילים הללו צריכים להיות שם, זה הכל חלק מהמצב הרגיש אצלכם, אבל עם השנים התחלתי להאמין שיש משהו מאד בריא בדרך שבה המדינה שלכם מתנהלת, בכל הנוגע לשירות צבאי."


תמונת מתוך אתר פרסי הגרמי
תמונת מתוך אתר פרסי הגרמי

נראה שלסולן הלקה יש פינה חמה בלב לארץ שלנו. אולי בגלל שיש לו שורשים יהודיים או אולי בגלל שגיטריסט הלהקה שהיה איתו במשך 10 שנים גם הוא יהודי. אך לא משנה מה הסיבה, צריך להודות, אנחנו קהל קטן במדינה קטנה ולהקה בסדר גודל כזה שהופיעה אצלנו כבר 5 פעמים זה הישג מאוד יפה.


דייב מאסטיין ומרטי פרידמן קרדיט לGetty\Mick Hutson)
דייב מאסטיין ומרטי פרידמן קרדיט לGetty\Mick Hutson

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page