top of page

מה מגיע לי? : משבר הקורונה באקדמיה

עודכן: 12 ביולי 2020

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו וההנחיות הדינאמיות של ממשלת ישראל מפתיעות אותנו בכל פעם מחדש. ריכזנו עבורכם כמה שיותר תשובות לשאלות נפוצות בנושא ההתנהלות האקדמית במוסדות הלימוד כמו תשלומי שכר הלימוד, בחינות, התנסויות מעשיות ועוד. חשוב לזכור שאתם לא לבד. התאחדות הסטודנטים בישראל עובדת בצורה מרוכזת ופועלת אל מול המוסדות האקדמיים והמועצה להשכלה גבוהה על מנת להתמודד עם הבעיות הללו ולהגיע לפתרונות הולמים ומתאימים למצב הנוכחי. תקוותינו כי תשובות אלו יסייעו לכם בהכוונה ויעזרו מעט ביצירת וודאות. עם זאת, לחלק מהשאלות אין תשובות חד משמעיות ועל כן, בכל שאלה או בעיה אישית מומלץ לפנות ישירות אל מוסד הלימודים, אגודת הסטודנטים בקמפוס או להתאחדות הסטודנטים.


נוכחות חובה בקורסים המקוונים

יש להניח כי בקורסים עם נוכחות חובה במצב שגרה הסטודנטים נדרשים לנוכחות גם בקורסים המקוונים. קיימים קשיים רבים לבדוק זאת ולכן, על כל בעיה פרטנית מומלץ לפנות למרצה הקורס או לחילופין למדור אקדמיה באגודת הסטודנטים במוסד שלכם.


בחינות

ההחלטה על קיום הבחינות משתנה בין מוסד למוסד וישנם מוסדות שכבר בחרו לבטל את רוב הבחינות בתקופה הקרובה, אך ישנם מוסדות שבחרו שכן לקיימם אך במתכונת מצומצמת.


מבחנים ארציים (אמי"רם, פסיכומטרי, בחינות ארציות וכד')

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הודיע על ביטול בחינות עד להודעה חדשה ובכללן בחינת הפסיכומטרי ובחינת אמי"רם. מומלץ לעקוב אחר אתר האינטרנט של המרכז על מנת להתעדכן בכל התפתחות בנושא. בעקבות ביטול הבחינה הפסיכומטרית, מוסדות הלימוד נערכים מחדש ומשנים את תנאי הקבלה בהתאם. מכירים אנשים שמתעניינים בלימודים? זה הזמן הטוב ביותר לבדוק את תנאי הקבלה ללימודים אקדמיים, היות וחלק ממוסדות הלימוד מאפשרות קבלה ללימודים בתקופה זו על סמך ציוני תעודת הבגרות בלבד.



קורסים מעשיים, מעבדות והכשרות מקצועיות

אמנם לקורסים עיוניים יש פתרון מסוים אך עם זאת, הלמידה המקוונת לא נותנת מענה לכל ההכשרות המעשיות שמחויבות בהתנהלות פיזית. גם בעניין זה, כל מוסד נותן פתרונות שונים החל מפתיחת שיעורים מצומצמים לכיתות קטנות של 3 עד 10 סטודנטים בכל פעם, ועד לביטול מוחלט של קורסים והכשרות מסוגים אלו. ביטול או דחיית קורסים אלו בהחלט עלולים להביא להשלכות שונות, החל בדחיית מועד סיום סמסטר ב' וכלה בחזרה על קורסים. המוסדות והמועצה להשכלה גבוהה בהחלט מבינים את המצב הבעייתי שנוצר ומנסים בכל יום לחשוב, להתעדכן ולהציע פתרונות שיוכלו לסייע בצמצום הפערים ככל האפשר.


סטודנטים ללא גישה למחשב/אינטרנט

חלק ממוסדות הלימוד החלו בהנגשת כיתות לימוד בקמפוסים שיוכלו לשרת סטודנטים וסטודנטיות שאין להם גישה למחשב או לאינטרנט וזאת, בכמויות מזעריות בכל פעם. במידה ומוסד הלימודים אינו מאפשר שימוש בפתרון זה, מומלץ מאוד לפנות אל אגודת הסטודנטים, דיקנאט הסטודנטים או להתאחדות לבירור פרטני של הנושא.


סטודנטים לקויי שמיעה המתקשים בשיעורים מקוונים

על המוסד האקדמי לספק פתרונות לסיטואציה מורכבת זו וחשוב מאוד לפנות אל המוסד על מנת שיערך בהתאם. בינתיים, ניתן להוריד אפליקציה הנקראת "תמלול בזמן אמת" אשר מתמללת בעברית את כל הנאמר בשיעור. ניתן גם לשמור את המלל לקובץ חיצוני.


סטודנטים בעלי לקויות למידה

בדיקנאט הסטודנטים של כל מוסד ישנו מדור העוסק בכל נושאי ההתאמות הלימודיות עבור סטודנטים שביצעו אבחון מת"ל (מערכת תפקודי למידה). אם אתם מרגישים שלא ניתן לכם המענה הראוי או אם יש לכם פתרון שיוכל להקל על הלמידה בתקופה זו, תוכלו לפנות אל אגודת הסטודנטים או להתאחדות הסטודנטים. באקדמית עמק יזרעאל פועל מכון "ברוש" – מרכז התמיכה לסטודנטים בעלי לקויות למידה. לכל סטודנט מאובחן ששייך למכון הוצמדה יועצת אישית שניתן לפנות אליה בכל נושא החל מסיוע בלימודים, דרך קבלת התאמות לימודיות ועד לסיוע רגשי. במידה ואינכם יודעים מי היועצת שאליה השתייכתם יש לפנות אל מורן ברטני – מזכירת מכון ברוש (פרטי ההתקשרות בסוף הכתבה).


למידה מקוונת בחינם

מעבר לקורסים המקוונים הנערכים דרך מוסדות הלימוד, ניתן לקבל לאור המצב גישה מקוונת וללא תשלום לקורסים נוספים שיוכלו לעזור לסטודנטים בהבנת החומר הנלמד והכנה לבחינות. דני באומן

מציעים את כל הקורסים לתקופה של חודש. יש להזין את קוד הקופון MATANA בעת ההרשמה.

לינק לאתר דני באומן: https://baumann.co.il/ אי.די.אקס (Ed-x)

מציעים בחינם את חלק מהקורסים המוצעים.

לינק לאתר: https://bit.ly/3aLkRzA כאן אקדמי

גם הם מציעים את חלק מהקורסים ללא תשלום.

לינק לאתר: https://bit.ly/35b1nTP

ניתן לקבל לאור המצב גישה מקוונת וללא תשלום לקורסים נוספים שיוכלו לעזור לסטודנטים בהבנת החומר הנלמד והכנה לבחינות.
ניתן לקבל לאור המצב גישה מקוונת וללא תשלום לקורסים נוספים שיוכלו לעזור לסטודנטים בהבנת החומר הנלמד והכנה לבחינות.

למי ניתן לפנות במוסד הלימודים שלי?

דיקאנט הסטודנטים

דיקן או דיקנית הסטודנטים העומדים בראש מחלקת דיקאנט הסטודנטים, הם בעלי התפקיד במוסד האקדמי שאחראים לדאגה ולשמירה על זכויות הסטודנטים ורווחתם בקמפוסים. על כל שאלה ניתן תמיד לפנות לגוף זה.


מנהל הסטודנטים/מזכירות אקדמית

משתנה מעט ממוסד למוסד. תפקיד המנהל/המזכירות הוא ניהול כל המערכת האקדמית בקמפוס ולעיתים הוא הגורם המוסמך לענות על שאלות כמו קיום קורסים, מבחנים, התמחויות, הגעה לקמפוס וכדומה.


אגודת הסטודנטים

לכל מוסד אקדמי בישראל ישנה אגודת סטודנטים שתפקידה לייצג את האינטרסים של הסטודנטים והסטודנטיות במוסד. את פרטי ההתקשרות של האגודות לרוב ניתן למצוא באינטרנט או בפייסבוק.


נציב קבילות הסטודנטים

על פי חוק זכויות הסטודנט, לכל סטודנט האפשרות לפנות לנציב קבילות הסטודנטים במוסד. אל הנציב מומלץ לפנות כאשר ישנה פגיעה אישית/התנהגות שאינה נאותה או ראויה, עוול שנעשה לסטודנט וכדומה. בדרך כלל את הפרטים של נציב קבילות הסטודנטים ניתן למצוא בעזרת דיקאנט הסטודנטים במוסד.



למידע נוסף:


התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: טלפון: 03-6093330 אתר האינטרנט: www.nuis.co.il


המרכז הארצי לבחינות ולהערכה: טלפון: 02-6759555 אתר האינטרנט: www.nite.org.il


המועצה להשכלה גבוהה: טלפון: 02-5094444 אתר האינטרנט: www.che.org.il


למידע נוסף באקדמית עמק יזרעאל: דיקנאט הסטודנטים: ד"ר מיכן מן – דיקנית הסטודנטים: טלפון: 04-6423421 דוא"ל: michalma@yvc.ac.il יחידת המידע לשירותי הדיקנאט ומכון ברוש: מורן ברטני: טלפון: 04-6423421 דוא"ל: moranb@yvc.ac.il יועצות סטודנטים ללקויי למידה: עינב פנחס – מומחית ללקויות למידה, רכזת מכון אבחון ללקויות למידה, יועצת לקדום תפקודי למידה והמחלקה לסיוע לימודי: טלפון: 04-6423631 דוא"ל: eynavp@yvc.ac.il

הדס מליקה בן חיים – מרפאה בעיסוק, יועצת לקדום תפקודי למידה, ממונה נגישות פרט והמחלקה לסיוע לימודי: טלפון: 04-6423500 דוא"ל: hadassm@yvc.ac.il

טלי גזית גולדברג – פסיכולוגית תעסוקתית, יועצת בתחום סיוע הרגשי: טלפון: 04-6423679 דוא"ל: tallyg@yvc.ac.il

לנא בולוס – מומחית ללקויות למידה, יועצת לקדום תפקודי למידה: טלפון: 04-6423655 דוא"ל: lanab@yvc.ac.il

אגודת הסטודנטים עמק יזרעאל: טלפון: 04-6423461 דוא"ל: aguda@yvc.ac.il


מנהל הסטודנטים ענת וייס – מזכירות מנהל הסטודנטים: טלפון: 04-6423464 פניה מקוונת: באמצעות תחנת המידע לסטודנט.

הבהרה: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו כהמלצה או כמסמך מחייב.

*הכותב הינו סטודנט שנה ב' בחוג לתקשורת במכללת עמק יזרעאל.

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page