top of page

מה מגיע לי? כרטיס אשראי חוץ בנקאי

עודכן: 17 ביולי 2020

כרטיס אשראי חוץ בנקאי נותן לנו הרבה דברים מעבר לשימוש הבסיסי שלו שהוא תשלום בבתי העסק. היום דרך הכרטיסים אפשר לקבל הרבה דברים - כמו קופונים, הטבות בהצטרפות או חברות במועדון צרכנים, אך לא תמיד זה משתלם לנו בטווח הארוך. מה כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים נותנים לנו? ריכזנו עבורכם מידע חשוב.


לפני שנצטייד בעוד כרטיס אשראי חדש חשוב שנדע להבחין בין כרטיס אשראי בנקאי לכרטיס אשראי חוץ בנקאי. כרטיס אשראי בנקאי כמשמעו הוא מונפק על ידי הבנק באמצעות אחת משלושת חברות האשראי בישראל: ישראכרט, כ.א.ל ומקס (לאומי קארד לשעבר). מסגרת האשראי בו כפופה לפי החלטת הבנק המנהל את חשבון הכרטיס. כרטיס אשראי חוץ בנקאי מונפק ישירות על ידי אחד משלושת חברות כרטיסי האשראי מטעמה ואינה כוללת בקשה להנפקת הכרטיס שמועברת לאישור הבנק. המשמעות היא שאנחנו נהנים ממסגרת אשראי נפרדת ממסגרת העו"ש בבנק, והחיובים שלו נגבים מחשבון הבנק באמצעות הרשאה לחיוב חשבון (הוראת קבע). מה כל זה אומר? שאם הבנק סירב להנפיק לנו כרטיס אשראי בנקאי, אנחנו תמיד יכולים לגשת ישירות לאחת מחברות האשראי ולבקש להנפיק עבורנו כרטיס אשראי חוץ בנקאי.


נלקח מאתר  Pixabay.com
נלקח מאתר Pixabay.com

מה שונים כרטיס האשראי החוץ בנקאיים מכרטיסי האשראי של הבנק?


כרטיסי האשראי של הבנק לרוב מאופיינים בעמלת "דמי כרטיס" (אלא אם כן חשבון הבנק למשל משויך למועדון חיילים ולכן יש פטור מדמי הכרטיס) ובהטבות בסיסיות בעת שימוש בכרטיס. כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים מעניקים הטבות מגוונות יותר כמו פטור מדמי הכרטיס (לפעמים בהגבלת זמן ולפעמים ללא הגבלה בכלל), הטבות כספיות בהצטרפות ואפילו חברות במועדון לקוחות.


נלקח מאתר  Pixabay.com
נלקח מאתר Pixabay.com

חברת ישראכרט: ישראכרט מנפיקה בעיקר כרטיסים מסוג מאסטרקרד ומציעה לנו את המועדונים הבאים:


מועדון לייף סטייל: מקנה חברות במועדון ברשתות סופר-פארם, מקדונלד'ס, איסתא, סטימצקי ועוד. המועדון מקנה לחבריו את האפשרות להשתתף בימי מכירות מיוחדים לאורך כל השנה ואירועי ענק של סופר פארם שבהם לקוחות לייף סטייל נהנים מהנחות נוספות.


סוג הכרטיס: מאסטרקארד בינלאומי


מתנת הצטרפות: עד 500 ₪ לקניות בסופר פארם המורכב מ-50 ₪ מתנה למצטרפים וחודש קניות ממוצע במתנה עד 450 ₪ ללקוחות שיחזיקו בכרטיס במשך שנה לפחות.


דמי כרטיס: פטור מדמי הכרטיס למשך שנה.


מועדון רמי לוי: מעניק 5% הנחה על מותגי "רמי לוי", מבצעים וקופוני הנחה בלעדיים ואף אתר הטבות ללקוחות המועדון. בנוסף הכרטיס פותח בפניכם את חגיגות המועדון והפתעות נוספות רק לחברי המועדון בסניפי הרשת.


סוג הכרטיס: מאסטרקארד בינלאומי.


מתנת הצטרפות: 120 ₪ למימוש בסניפי רמי לוי שיווק השקמה או הלוואה בסך 5,000 ₪ ב-0% ריבית.


דמי כרטיס: ללא דמי כרטיס למשך שנה.


ויקטורי: מועדון ויקטורי לא נותן הטבות מיוחדות ברכישות בסניפי הרשת אלא מתבסס בעיקר על החזרים כספיים בעת שימוש בכרטיס.


סוג הכרטיס: מאסטרקרד בינלאומי.


מתנת הצטרפות: 50 ₪ זיכוי ברשת ויקטורי לאחר הפעלת הכרטיס, ובקניה מעל 50 ₪ ברשת ויקטורי. בנוסף, החזר של 80 ₪ לאחר ביצוע עסקה/אות בסך 500 ₪ ומעלה ברשת חנויות ויקטורי. כמו כן, המועדון מעניק 200 ₪ החזר רבעוני - החזר לקניות ברשת חנויות ויקטורי, ברכישות בסך 5,500 ₪ ברבעון ברשת.


דמי כרטיס: חינם לשנה.


נלקח מאתר pexels.com
נלקח מאתר pexels.com

מועדון משקארד: מועדון ייחודי המיועד לחברי מושבים וקיבוצים בלבד. כלומר, ההצטרפות למועדון אפשרית לכל מי שכתובתו היא בקיבוץ, במושב או עובד בתעשייה הקיבוצית. חברי המועדון מקבלים הנחה בתחנות הדלק Ten, ברשתות מזון ובחנויות נוחות, בהנחה על ביטוחים, מופעי תרבות, בידור ואטרקציות, מחירים מוזלים לסרטי קולנוע, שוברי הנחות למסעדות, הנחות במגוון רשתות.


סוג הכרטיס: מאסטרקארד או אמריקן אקספרס לבחירתכם.


מתנת הצטרפות: אין


דמי כרטיס: פטור קבוע מדמי הכרטיס.


חברת מקס איט פיננסים (לאומי קארד לשעבר):


מקס מנפיקה כרטיסי ויזה ומאסטרקרד בינלאומיים. אלו המועדונים המוצעים:


כרטיס maxBACK:


אינו משוייך למועדון לקוחות אך מעניק ללקוחותיו החזר בכל הקניות בכרטיס באמצעות גיפט-קארד דיגיטלי. בנוסף, נהנים מהחזר כספי של עד 15% על קניות באתרי אינטרנט מסוימים. בקישור הבא ניתן לראות באילו רשתות ניתן לממש את הנקודות שנצברו: https://bit.ly/3gxQ9x2 .


סוג הכרטיס: ויזה בינלאומי.


מתנת הצטרפות: אין.


דמי כרטיס: פטור מדמי כרטיס לשנה.


מועדון DREAMCARD VIP:

מועדון דרים קארד מורכב ממספר מותגים: פוקס, פוקס הום, אמריקן אייגל, מנגו, ללין, פוט לוקר, צ'ילדרן פלייס, טרמינל איקס ועוד. המועדון מאפשר צבירה של 12% בנקודות ממחיר הרכישה בכל חנויות המועדון ומתנת יום הולדת: 30% הנחה ברכישה של עד 1,000 ₪ בחנויות המועדון.


סוג הכרטיס: ויזה בינלאומי.


מתנת הצטרפות: 200 ₪ לרכישה במותגי המועדון.


דמי כרטיס: פטור מדמי כרטיס למשך שנה.


מועדון בהצדעה:

מועדון השייך למשרתי המילואים ולחיילים משוחררים (עד 5 שנים מסיום השירות). חברי המועדון נהנים מהטבות רבות באתר המועדון בתחומים רבים ובהם תיירות נופש, בילוי ופנאי, אטרקציות, צרכנות, הופעות, ביטוחים ועוד. בנוסף, חברי המועדון מקבלים כרטיס נטען המאפשר להם לקבל 15% הנחה בעשרות רשתות מובילות. פלוס גדול נוסף: גם בני המשפחה מדרגה ראשונה זכאים להנפקת הכרטיס!


סוג הכטיס: ויזה בינלאומי.


מתנת הצטרפות: אין.


דמי כרטיס: ללא דמי כרטיס בכלל.


נלקח מאתר  Pixabay.com
נלקח מאתר Pixabay.com

כ.א.ל – כרטיסי אשראי לישראל:


כ.א.ל מנפיקה כרטיסי אשראי מסוג ויזה, מאסטרקרד ודיינרס המכובדים בכל רחבי העולם ומציעה את המועדונים הבאים:


מועדון Family-365:

הנחות ומבצעים ברשתות המועדון: המשביר לצרכן, יינות ביתן ושוק מהדרין, מגה בעיר וקשרי תעופה. המועדון מקנה צבירה של 3% החזר כספי ברשתות המועדון, ומבצעים משתנים ברשתות.


סוג הכרטיס: ויזה.


מתנת הצטרפות: 125 ₪ למימוש ברשתות המועדון- 50 ₪ במתנה למימוש ברשתות המועדון ו-75 ₪ במתנה בקניה הראשונה עם הכרטיס באחת מרשתות המועדון.


דמי כרטיס: ללא דמי כרטיס למשך חצי שנה ובתנאי שמידי חודש תתבצע בכרטיס עסקה של 1 ₪ לפחות. במידה ולא תתבצע עסקה כאמור, ייגבו דמי כרטיס מלאים כמפורט בתעריפון העמלות של כ.א.ל.


מועדון שופרסל:


מקנה 10% הנחה על 10 מוצרים לבחירה מתוך הרשימה שתוצע ע"י הרשת: 5 מוצרים בשופרסל ו-5 מוצרים ב-Be רשת הפארם. כמו כן, לקוחות המועדון נהנים מ-5% הנחה על המותג הפרטי של שופרסל והטבות באתר shufersal4u על הופעות, מסעדות, אופנה ועוד.


סוג הכרטיס: ויזה.


מתנת הצטרפות: 100 ₪ למימוש ברשת שופרסל או 175 ₪ למימוש בשופרסל אונליין.


דמי כרטיס: פטור מדמי כרטיס למשך שנה.



חשוב לזכור, הוצג כאן חלק קטן ממבחר גדול של כרטיסי אשראי. לפני שאתם מחליטים להנפיק לעצמכם אחד כזה, מומלץ מאוד להשוות ולראות מי מבין המועדונים יתאימו לצרכים שלכם. אל תתפתו להזמין כרטיס רק בגלל מתנת ההצטרפות. בדקו את ההטבות השוטפות שישרתו אתכם במהלך קניותיכם העתידיות. שימו לב שהיום (בניגוד לעבר) ניתן להצטרף ולהנפיק לעצמכם כרטיס חדש באופן עצמאי באתרי האינטרנט של חברות האשראי, אך תמיד אפשר לעשות את זה גם מול נציג מכירות טלפוני.


למידע נוסף:


ישראכרט: אתר האינטרנט: www.isracard.co.il מוקד המכירות: 1-800-20-44-66


מקס איט פיננסים (לאומי קארד לשעבר): אתר האינטרנט: www.max.co.il מוקד המכירות: 1-700-700-798


כ.א.ל כרטיסי אשראי לישראל: אתר האינטרנט: www.cal-online.co.il מוקד המכירות: 03-5723606


הבהרה: המידע המוצג בכתבה זו עלול להשתנות והוא אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו כהמלצה או כמסמך מחייב.


*הכותב הנו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללה האקדמית עמק יזרעאל.


579 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page