top of page

מה מגיע לי? טיסות בזמן קורונה

עודכן: 17 ביולי 2020

כשרבות מחברות התעופה עצרו את טיסותיהן מאירופה לישראל בעקבות משבר הקורונה, נשארו אלפי ישראלים עם כרטיסי הטיסה שלהם וחבילות הנופש. למרות שהטיסות וחברות התעופה חוזרות לפעילות בהדרגה עדיין נשאר הפחד להידבק בחו"ל (וככל הנראה לחזור לבידוד) ורבים מאיתנו החליטו לוותר על חופשת הקיץ הקרובה. אז מה עושים אם בחרנו לבטל את החופשה בחו"ל? ואיך נקבל את הכסף בחזרה? נעזרנו בחברת "טיסות סודיות" כדי להבין את כל מה שחשוב לדעת אם החלטנו לבטל החופשה בזמן הקרוב.


אם הזמנתם כרטיס טיסה והיא בוטלה, תהיו זכאים להחזר כספי לפי חוק. בימים האחרונים מתקיימים דיונים משפטיים בכל מה שקשור לתקופת ההחזר. נכון להיום, החוק מחייב להשיב את הכסף בעבור הטיסה תוך 21 ימי עסקים. חשוב להבין שלחברות התעופה אין כוח אדם לטיפול בפניות הלקוחות ובביטולים על אף שהחוק מחייב אותן. אך עם זאת, חלק מחברות התעופה השיבו כספים באופן מלא ומהיר, חלק התמהמהו וחלק אינן מאפשרות החזר כספי אך מציעות במקום זאת וואוצ'רים או זיכויים עתידיים – מהלך שאינו חוקי. במידה וחברת התעופה שינתה את מועד הטיסה על דעת עצמה שלא ביוזמתכם, דעו שאם השינוי מספיק מהותי זכותכם לקבל את האפשרות להחליט לבטל את כרטיס הטיסה ולקבל את כספכם בחזרה.


תמונה נלקחה ממאגר התמונות https://www.pexels.com
תמונה נלקחה ממאגר התמונות https://www.pexels.com

ישראלים רבים כבר הזמינו את טיסותיהם מבעוד מועד וכעת עולה החשש כי טיסות יבוטלו או שמועד הטיסה ישתנה. דעו כי אם אתם מעוניינים בשינוי מועד הטיסה או בקבלת החזר כספי עליכם קודם כל לבדוק את מדיניות כרטיס הטיסה שרכשתם. בחברת הלואו-קוסט "איזיג'ט" למשל, לרוב קיים דמי שינוי, אך בעקבות הקורונה דמי השינוי ירד ל-0 דולר ויש לשלם עבור ההפרש בין הכרטיס הנוכחי לשינוי המבוקש במידה ויש. בנוסף למדיניות הכרטיס, מומלץ לבחון את מדיניות חברת התעופה עצמה בזמן הקורונה. חברות התעופה מבינות את הצרכנים ואכן מבינות שיש צורך בגמישות. ישנן חברות שיאפשרו הזזה של מועדי הכרטיסים באופן חופשי, חלקן יאפשרו הנחה או ביטול של דמי השינוי. חשוב לזכור שלכל חברת תעופה יש את המדיניות הגמישה שלה.


חוץ מישראלים חוששים הרוצים לטוס לחו"ל, ישנם גם ישראלים רבים שנתקעו בחו"ל וטיסת החזור שלהם בוטלה. במקרה כזה יש לדרוש מחברת התעופה למצוא טיסה חלופית. במידה וטיסת החזור השתנתה או בוטלה – תהיו רשאים לבקש החזר כספי על המקטעים שלא השתמשתם.


אם אתם עובדים במערכת הבריאות או כוחות הביטחון ואילצו אתכם לבטל את טיסתכם עקב המצב, דעו כי אינכם זכאים להחזר היות וחברות התעופה אינן מחויבות להתחשב בהכרזות של ממשלת ישראל בנושא כניסה ויציאה מישראל. עובדים שנתקלו בסוגיה זו יכולים לפנות אל מעסיקיהם ולדרוש את הפיצוי.


האם החוקים בנושאים שדיברנו עליהם תקפים בכל רחבי העולם? לכל חלק בעולם חוקים משלו. במדינת ישראל החוק נקרא "חוק שירותי תעופה" והוא הקובע את יחסי הגומלין בין הצרכנים הישראלים לבין חברות התעופה והסוכנים הפעילים בישראל. אכיפת החוק איננה פשוטה לאכיפה בשטחי ישראל אלא אם כן הכרטיס נרכש באמצעות סוכנות ישראלית או חברת תעופה שטסה לישראל.


תמונה נלקחה ממאגר התמונות https://www.pexels.com
תמונה נלקחה ממאגר התמונות https://www.pexels.com

אם אתם חוששים או שיש לכם שאלות בנושא טיסה שהוזמנה וסוכן הנסיעות אינו זמין לפנייתכם, מומלץ לפנות ישירות אל חברת התעופה. קחו בחשבון שקבלת מענה בתקופה לא פשוטה זו יכולה לקחת זמן ומאמץ רב. אם בכל זאת לא הצלחתם להשיג את חברת התעופה, ניתן לפנות אל חברת האשראי ולבקש לבטל את העסקה שבוצעה בגין כשל תמורה, וזאת במידה ומועד הטיסה חלף והטיסה בוטלה.


תמונה נלקחה ממאגר התמונות https://www.pexels.com
תמונה נלקחה ממאגר התמונות https://www.pexels.com

גם ביטוח נסיעות לחו"ל הוא חלק כמעט בלתי נפרד מהתכנון לחופשה שלנו ולכן, דעו שבעקבות נגיף הקורונה שהוגדרה כמגפה עולמית על ידי ארגון הבריאות העולמי אתם תהיו זכאיים להחזר מפוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל וזאת כמובן וביצעתם רכישת פוליסה טרום הטיסה. לכן, אם ביטחתם את הנסיעה מראש – הפוליסה שלכם בהחלט תוכל לעזור לכם על מנת לקבל את כספכם בחזרה. מומלץ מאוד לבטח את נסיעתכם בעיקר בתקופה דינאמית זו.


טיפ חשוב! מה חשוב לעשות טרם רכישת כרטיס טיסה במיוחד בתקופה לא יציבה זו:


ראשית, חשוב מאוד להבין האם חברת התעופה שממנה אנו מזמינים את הטיסה מתנהלת בצורה צרכנית הוגנת במהלך המשבר. מומלץ שלא לרכוש כרטיסי טיסה מחברת תעופה שחייבת כספים רבים ללקוחותיה שלא מרוצים מהשירות שקיבלו. בנוסף לכך, בדקו את מדיניות ביטול הכרטיס והשינוי שלו. במידה ואין מדיניות מספיק מתירנית כדאי להצטייד בפוליסת ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שיאפשר לכם לבטל את טיסתכם מכל סיבה על מנת להגן מפני מצבים כאלו ואחרים ולהיות זכאים לקבלת החזר כספי מסוים. במידה והמדיניות אינה מפורסמת בצורה גלויה, מומלץ להמשיך ולחפש אותה "בכוח" באתר חברת התעופה.


אז טיסה נעימה , והכי חשוב- תשמרו על עצמכם.


תודה ליניב לניס שסייע בהכנת הכתבה. יניב לניס הוא מייסד חברת "טיסות סודיות" שחולש על מספר ערוצים ביניהם דף פייסבוק עם חצי מיליון עוקבים, ערוץ טלגרם, אינסטגרם, אתר אינטרנט ועוד. באמצעות האתר או הצ'אט בוט בפייסבוק ניתן להשוות מחירי טיסות ולמצוא את הטיסות הזולות ביותר בעזרת מיטב הציידים הפועלים 24/7 לאיתור ירידות מחירי טיסות, מבצעים של חברות התעופה, מחירי טעות ואפילו טיסות של הרגע האחרון.


אתר האינטרנט של טיסות סודיות: www.secretflights.co.il





הבהרה: המידע המוצג בכתבה זו הוא אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו כהמלצה או כמסמך מחייב.

*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.



277 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page