top of page

מה מגיע לי? : הטבות סטודנטים בבנקים

עודכן: 12 ביולי 2020

תנאים והטבות בנקאיות לסטודנטים


לצד מחויבויות ותשלומי שכר הלימוד, הבנקים מעניקים הטבות שונות לסטודנטים ומתחרים על כל סטודנט וסטודנט מתוך הבנה שכשיהפכו לבוגרי תואר אקדמי, הם יישארו איתם גם כאשר בהמשך יבססו קריירה מכניסה ויהפכו ללקוחות מכניסים לשנים רבות. אז מה מציע כל בנק? ריכזנו עברוכם את כל הפרטים העיקריים. שימו לב שעל מנת ליהנות מהטבות הסטודנט, יש להציג לבנק תעודת סטודנט, שובר תשלום שכר לימוד או אישור לימודים עדכני מאוניברסיטה או מכללה אקדמית המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה. אבל זה לא הדבר היחיד שצריך לבדוק. מה חשוב לברר לפני שמחליטים באיזה בנק לפתוח חשבון או לאיזה בנק לעבור?



בנק הפועלים

עובר ושב

בנק הפועלים מציע חשבון לסטודנטים בגילאי 18-35. מבחינת ניהול חשבון העובר ושב הבנק מציע פטור מלא מעמלות בסיסיות, מסגרת האשראי היא 2,500 ₪ או פי 2 מהשכר הממוצע של הסטודנט - הגבוה מביניהם עם ריבית מועדפת. יש גם הנחה להזמנת פנקס צ'קים של 50%.


הלוואות

ניתן לפרוס את שכר הלימוד ללא ריבית וללא הצמדה עד 3 תשלומים חודשיים שווים. התשלום הראשון מתבצע במזומן. סטודנטים שישלמו את שכר הלימוד השנתי מראש, השובר ייפרס לעד שישה תשלומים חודשיים שווים, בהלוואה של עד 83.3% מהשובר השנתי או 25 אלף שקל, הנמוך מבניהם (תשלום ראשון מתבצע במזומן). סטודנט יוכל לקבל הלוואה לשכ"ל של עד 25 אלף ₪ לשנה, או עד 75 ₪ אלף שקל למשלמים לכל התואר מראש. ניתן לקבל גם הלוואה שלא צמודה בריבית משתנה, עד 84 תשלומים בריבית פריים + 2% לשנה, ופטור מעמלת פירעון מוקדם.


כרטיס אשראי

כרטיס אשראי לסטודנט יינתן ללא דמי כרטיס למשך 3 שנים. הטבה נוספת היא פטור מדמי עמלה בחליפין של מט"ח ברכישת מזומן ו-50% הנחה במשיכת מזומן בחו"ל.

בנוסף לכל אלו הבנק מציע מועדון הטבות VIP לסטודנטים למופעים ועוד מגוון תחומי עניין.



בנק לאומי

עובר ושב

בנק לאומי מציע חשבון לסטודנטים בגילאי 18-34. מבחינת עו"ש - הפטור לעמלות הוא למשך 3 שנים.


הלוואות וכרטיס אשראי

למשלמי שכר לימוד: מקבלים פיצול שובר שכר הלימוד עד 6 תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה. בנוסף מקבלים פטור מדמי כרטיס אשראי לצד מועדון ההטבות של לאומי לסטודנטים. הפטורים כוללים הפקדות מזומן או צ'קים בערוצים הדיגיטליים (כספומט) או על ידי פקיד בסניף. בנוסף, קיים פטור מעמלת הוראת קבע. לסטודנטים הנוסעים לחו"ל ניתנת הנחה של עד 50% בפעולות מט"ח.


דיסקונט

בדיסקונט לצד חשבון לתואר ראשון מוצעים גם חשבונות לתארים מתקדמים. חשבון הסטודנט בתואר ראשון הוא ל-3 שנים לבני 18-32. עובר ושב

פטורים מעמלות פעולה בערוצים הישירים (טלפון, אתר הבנק ועמדות לשירות עצמי) וכן גם אל מול בנקאי בסניף. הסטודנט זכאי גם לפטור מעמלת פנקסי צ'קים.


כרטיס אשראי

דמי כרטיס אשראי הם בחינם, בתנאי שנעשה שימוש בלפחות 500 שקל.


הלוואות

דיסקונט מציע לסטודנטים הלוואה ללא ריבית והצמדה ב-10 תשלומים על שכר הלימוד. בנוסף מציע מסלול הנקרא "הלוואה חצי חצי" - חצי מהתקופה הריבית על חשבון הבנק, וכן הלוואה לכל מטרה של 3% ריבית ל-24 חודשים.


מזרחי טפחות

במזרחי טפחות מציעים לסטודנטים בני 18-35 פריסת שכר הלימוד ל-6 תשלומים שווים ללא ריבית והצמדה וכן כרטיס אשראי הנקרא "סטודנט חופשי"​. בנוסף, ניתנת מסגרת אשראי מותאמת במיוחד לסטודנטים, כרטיס אשראי ישראכרט/ כאל עם פטור מדמי כרטיס למשך 3 שנים בשיוך למועדון סטודנט המקנה הטבות, וכן פטור מעמלות בביצוע פעולות בנקאיות למשך 3 שנים. יש גם מענק של 80 ₪ בחודש למשך 10 חודשים למחזיקי כרטיס אשראי שהבנק מנפיק. בנוסף לפריסת התשלומים ללא ריבית, הבנק מציע הלוואות לסטודנטים בסכום של עד 60,000 ₪ ל-5 שנים בריבית פריים + 0.9%, וכן הלוואת "גרייס"- משמע דחייה של שנה בהחזרת סכום ההלוואה. מסלול ייחודי למזרחי הוא "אוברדרפט" עם ריבית נמוכה עד אפסית.


הבינלאומי

הבינלאומי מציע לסטודנטים בני 18-35 פטור מעמלות הפעולה על ידי פקיד או בערוץ ישיר ופטור מעמלת מסגרת אשראי. באוברדרפט הריבית היא פריים + 1% במסגרת ראשית ועוד 6% במסגרת משנית. עוד מציע הבנק פריסת שכר לימוד ללא ריבית וללא הצמדה ל-6 תשלומים. מבחינת הלוואה, לסטודנטים ניתנת הלוואה של עד 5,000 ₪ ל-24 חודשים באותם התנאים. הפטור מעמלת כרטיס אשראי הוא ל-3 שנים או ל-5 שנים, תלוי בסוג הכרטיס. עוד מציע הבנק 30% הנחה בהלוואה לדיור ושני פנקסי צ'קים בחינם וכן הנחות שונות על פעילויות במטבע חוץ.


אבל מי אמר שההטבות הן הדבר החשוב ביותר בפתיחת חשבון בנק?

חשבון בנק אפשר לבחור. ההפרשים בעלות ניהול החשבון בין הבנקים השונים יכולים להסתכם במאות שקלים בשנה. אבל מלבד השאלה כמה יעלה לכם לנהל את החשבון ישנם שיקולים נוספים שצריך לשים לב אליהם לפני שמחליטים באיזה בנק לבחור. חשוב לבצע סקר שוק מידי פעם כיוון שהתנאים עלולים להשתנות. אולי לא תצטרכו אפילו לעבור בנק- ניתן להתמקח עם הבנק שבו מתנהל חשבונכם על מנת לקבל הטבות שלא קיבלתם עד היום וכך לחסוך עלויות לאורך שנים ארוכות.



בבדיקת תנאי החשבון חשוב מאוד לקבל תשובות לשאלות הבאות:

אילו אמצעי תשלום הבנק יהיה מוכן לתת (צ'קים, כרטיס אשראי)?, האם הבנק יהיה מוכן לאשר מסגרת אשראי בחשבון?


מסגרת אשראי הוא הסכם בין הבנק לבין הלקוח המאפשר ללקוח למשוך כסף או לחייב את החשבון בדרך אחרת ביתרת "מינוס" עד גבול מסוים. תמורת אשראי זה משלם הלקוח ריבית בשיעור שמוסכם בינו לבין הבנק. שיעורי הריבית על אשראי זה גבוהים משיעורי הריבית על הלוואות רגילות. לכן, אנחנו צריכים לברר באילו תנאים תינתן לנו מסגרת האשראי - סכום המסגרת, ריבית, ועמלות רבעוניות על המסגרת.


חשוב לדעת כי הבנק אינו חייב לאשר ללקוח הענקת אשראי והדבר כפוף לשיקול דעתו הבלעדית של הבנק.

בנק ישראל הוא הגוף המפקח על הבנקים והוא מחייב את הבנקים בפתיחת חשבון עובר ושב לכל לקוח שידרוש לכך, כך שעל הבנק אסור לסרב לפתוח חשבון חדש אך הוא רשאי לסרב לתת אשראי ללקוח.


הטבות המוגבלות בזמן

אל תסתפקו רק בידיעה של מה שתקבלו כלקוחות חדשים. תשקלו את המשך הדרך שלכם באותו מקום. לא תשלמו עמלות בשנה הראשונה? אוקיי. כמה תשלמו בפועל החל מהשנה השנייה בבנק? בנקים לא אוהבים לדבר על גביית הריביות האמיתית שלהם ולכן, כדאי לחלץ מהם כמה שיותר מידע לגבי פעולות שוטפות שתבצעו, שיהיו בעתיד כרוכות בעמלה כמו: העברת כספים מחשבון לחשבון, הזמנת פנקסי צ'קים, פיקדונות וכניסה לאוברדרפט.


למרות השירותים הדיגיטליים, חפשו את המגע האנושי

חלק מהבנקים הגדולים כבר פועלים בשיטת ניהול החשבונות הדיגיטליים. לגורם האנושי היו ועדיין יש עוד הרבה יתרונות, בעיקר לגבי הסברים על נושאים מורכבים או פעולות ששום ניהול חשבון דיגיטלי עדיין לא מאפשר כמו מסחר בניירות ערך למשל. חפשו סניף קרוב לביתכם גם אם אתם יודעים שתגיעו לבקר בו לעתים רחוקות. בדקו את שעות הפעילות של הסניף כדי שיותאם לצרכים שלכם. אם הבנק פתוח בימי שישי למשל, זהו יתרון אדיר לבעלי חשבון שיכולים לשלב את הקפיצה הקטנה לבנק עם יום סידורים קצר.


למידע נוסף:


בנק הפועלים: טלפון: 2407* אתר: www.bankhapoalim.co.il


בנק לאומי: טלפון: 5522* אתר: www.leumi.co.il


בנק דיסקונט: טלפון: 6111* אתר: www.Discountbank.co.il


בנק מזרחי טפחות: טלפון: 8860* אתר: www.mizrahi-tefahot.co.il


בנק הבינלאומי: טלפון: 3009* אתר: www.fibi.co.il


הבהרה: המידע המוצג בכתבה זו עלול להשתנות והוא אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו כהמלצה או כמסמך מחייב.

*הכותב הינו סטודנט לתקשורת בשנה ב' במכללת עמק יזרעאל.


57 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page