top of page

ארבעה שוטרים ממינסוטה פוטרו לאחר שאחד השוטרים הרג אדם שחור שאינו חמוש

שלשום (26 במאי), נעצרו ארבעה שוטרים ממינאפוליס שבמינסוטה בארה"ב, לאחר שהרגו את ג'ורג' פלויד במהלך מעצרו על רקע חשד לזיוף מסמכים. עוברי אורח צילמו את המעצר, ובסרטון ניתן לראות את השוטר דרק צ'אובין מצמיד את ג'ורג' לרצפת הכביש עם הברך על צווארו של ג'ורג'. בעוד שג'ורג' נאנח וקורא בקול שהוא אינו יכול לנשום, השוטר צ'אובין אינו זז, וממשיך לגעור בו. כארבע דקות לתוך הסרטון ג'ורג' מאבד את ההכרה, ונשאר מעולף על הכביש.

ג'ורג' פלויד מוצמד לרצפה ונחנק בידי דרק צ'אובין, נלקח מסרטון שהופץ בפייסבוק
ג'ורג' פלויד מוצמד לרצפה ונחנק בידי דרק צ'אובין, נלקח מסרטון שהופץ בפייסבוק

בסרטון (שאותו איני מתכוון לשתף, אבל אני בטוח שתוכלו למצוא אותו באינטרנט אם תרצו) ניתן לראות שני שוטרים, שזוהו כדרק צ'אובין ותואו ת'או על ידי בנג'מין קראמפ , עורך הדין של משפחת פלויד. בסרטון נוסף (שצולם מצדו השני של הרחוב, וגם אותו איני מתכוון לשתף) ניתן לראות שני שוטרים נוספים, ששמותיהם אינם ידועים עדיין.


ג'ון אלדר, דובר משטרת מינאפוליס טען כי ג'ורג נדרש לצאת מרכבו, ולאחר שיצא התנגד בכוח למעצר. "השוטרים הצליחו לאזוק את החשוד וציינו כי נראה שהוא חווה מצוקה רפואית" ג'ון הוסיף. אך בסרטון שצולם בידי עוברת האורח, דרנלה פרייזר, ניתן לראות השוטר מצמיד את החשוד לכביש במשך כ-6 דקות, בזמן שהוא מתחנן שירפה מאחר והוא לא מצליח לנשום. מספר עדים ביקשו וקראו לשוטרים להרפות ולאפשר לו לנשום, ובתגובה אחד השוטרים אמר "זה למה אסור לעשות סמים, ילדים".


בסרטון אפשר לשמוע את הקהל שמצטבר ומנסה לשכנע את השוטר להרפות באמירות חוזרות על כך שלא משנה העבירה, הוא עדיין בן אדם, ושזה לא קשור לסמים.


לאחר שג'ורג' איבד את ההכרה, הגיע אמבולנס שלקח אותו לבית החולים "הנפין", שם הוא מת בעקבות הנזק שנגרם לו במהלך המעצר. ארבעת השוטרים המעורבים נחקרו בידי הFBI- וגופים מדיניים, ולבסוף פוטרו. אני לא משתף את הסרטון מאחר והוא נחשב סרטון סנאף, ומאחר וזה לא מכבד את המנוח. אני בטוח שמי שרוצה לראות את הסרטון בעצמו יוכל למצוא אותו, יחד עם זאת, אני מזהיר, זה לא קל לצפייה. הסיבה היחידה שצפיתי בו הייתה כי האדם שדרכו נחשפתי לסרטון טוען כי השוטר מחייך בזמן שהמנוח נחנק, והייתי חייב לוודא את זה. אני לא ראיתי עדויות בסרטון לכך שהשוטר מחייך, אבל כן מסתמן משפת הגוף שלו שהוא די מרוצה מעצמו.



31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page